Hilsen fra en tett nese..

Snufs, jeg er s forkjlet! Grrr .. hater det, har ikke tid til det! Det verste er at jeg vet hvorfor jeg har blitt det: for lite svn. ha mange 5 timers netter etter hverandre er IKKE lurt. Et bittelite hull i brannmuren s kryper de sleske virusene seg inn.Tr ikke ta mer nesespray heller ? de sier jo at en uke i strekk er maks. Ok, ok, kjre kropp, skal g og legge meg tidligere i dag (n??)

Forelpig innpakket i pute og pledd klar for en te til:

bilde

I kveld har jeg blitt oppvartet med middag, dobbel dose tran, 1000 mg C-vitamin, te og fotsoneterapi s forhpentligvis er denne tette og rennende nesen (jepp, begge deler p samme tid) snart et saga blott.

Var i Orkanger i helgen og holdt foredrag (Der var det sn!) p et skikkelig fint sted som heter Brdshaug herregrd. Om du er i nrheten burde du ta deg en tur. Vi fikk omvisning i herregrden og det var s fint og spennende! De har faktisk veldig god mat der ogs. I gr til lunsj fikk vi en nydelig gryte med urstorfe kokt med rotgrnnsaker og en nydelig saus. Kokt mat er DIGG! I kaldt ruskevr er hnsesuppe, frikasser, og langsom mat som skal st i ovnen en stund virkelig godt. En homopat gjorde meg oppmerksom p det, hvor "riktig" det fles med lun mat nr det er kaldt og surt ute.

Kl, klrabi, poteter og purre er viktige ingredienser i snn mat: billig, miljvennlig og godt!

Hvem har sagt at sunn mat er dyrt? Ikke jeg i alle fall.
Stikkord:

16 kommentarer

Lene N

24.11.2008 kl.11:58

Masse god bedring til deg Kari!!:)

Kari Jaquesson

24.11.2008 kl.14:28

Takk, takk! Det ble treningsfri i dag. Kjedelig, men sikkert smart

Lene N

24.11.2008 kl.18:19

Ja, det er kjedelig! Jeg har kyssesyken og som den treningsnarkomanen jeg er, synes jeg det er grusomt skulle g 3 mnd uten trening. Men kroppen m bruke all energien p gjre meg frisk..Men koser meg med grnn te og tar ekstra doser tran jeg og!;)

jente21

24.11.2008 kl.19:20

Go bedring:) forkjla er lite kult. Jeg har testa ut hva som skjer hvis jeg bruker nesespray mer enn 10 dager. Da fortsetter du bare vre tett og nesesprayen hjelper mindre og mindre og du blir ikke bra fr du har latt vre bruke nesespray i noen dager s det er ikke anbefale.Jeg lurte p en annen ting og du trenger ikke fle deg forpliktet til svare. I forhold til det med sunn mat trenger ikke vre dyrt. Jeg er student s jeg har ikke all verden med penger. jeg kjper det jeg trenger av mat, men er flinkere spise billig enn spise sunt og nringsrikt, det har jo ogs med tid gjre. Hopper ofte over middager og mltider p travle dager og frokosten bestr ofte av et trt knekkebrd p vei ut drene. Jeg kunne veldig gjerne spist mer grnnsaker og bnner, men aner ikke hvor jeg skal finne oppskrifter for alle oppskrifter p forskjellige retter er s store og kompliserte med all slags dilldall i s er de

til s mange personer. Har du vurdert gi ut oppskriftbok??

Amy

24.11.2008 kl.21:00

Du ER ekte du Kari!!!! Trodde ingenting kunne stoppe deg...men s feil kan jeg tar! ;-) Vel, hper du skjnner jeg tuller med deg...og selvflgelig nsker jeg deg MASSE god bedring..med den kur du har laget for deg selv s blir det ikke lenge fr du er opp og rockin babe..imens vi venter p deg, s vil jeg bare si at jeg jogget 15 minutter i kveld..10 minutter i et strek og 5 et annet gang...*doin the happy dance*...oh yeah!!!!! ;-) KLEM KLEM

Kari Jaquesson

24.11.2008 kl.22:20

Hei Jente 21! Ja, jeg fr ofte sprsml om oppskriftsbok . Det er s viktig spise sunt - ikke minst for den mentale helsen! Legg et par skiver ost p det knekkebrdet og ha alltid ferdigskrelte gulrtter og ferdigvasket paprika, tomater osv klart s er det bare grabbe det med seg. Et annet tips: Lag 3 gode matpakker p kvelden. Da har du pfyll flere ganger til neste dag og kan spise frokost nr du kommer frem!Amy:Takk for koselige ord og HURRA!!! for deg - du str p - Hold koken!:-) KariPS: Etter 26 timer uten nesespray, falt jeg for fristelsen tidligere i dag. Skulle p sending p God Morgen Norge og bare mtte ha litt pne kanaler!PS2: Fler meg bedre allerede. Tar en rolig spasertur imorgen og er p plass p ELixia Lambertseter p onsdag 16.30!

Kari Jaquesson

25.11.2008 kl.09:42

Glemte jo si god bedring til deg, Lene! Snnen min p 17 har akkurat hatt kyssesyken og synes det var helt flt ikke f trene p s lenge - men du- det ER lys i tunnelen! Pass godt p kroppen n med mye nringsrik mat og hvile s ordner den opp selv. Tureri rolig tempo er jo OK.:-) Kari

Amy

25.11.2008 kl.19:00

jente 21, jeg tar med en boks med makrell og tomat og knekkebrd til arbeid...litt skjrt agurk p toppen og et stykk frukt s har du et bra rimelig mltid! :-) Boksen holder seg til fire knekkebrd. (s du har egentlig to mltider for lange skole dager!)

Anita

27.11.2008 kl.14:14

Hei Kari! Har to sprsml til deg. Hva synes du om proteindrikk som mltid etter trening og har du forslag til sunne julesmkaker?Go bedring;)

Kari Jaquesson

27.11.2008 kl.15:10

Jeg liker godt ta meg en shake en gang i blant. Etter trening er det greit med en som inneholder bde karbo & protein. Men det er jo ikke snn at man p dd og liv m trene rett etter trening om treningen har vrt ganske moderat. Flg regelen om pfyll ca hver tredje time. Sunne julekaker? Det m vre hjemmelagede med ekte smr - ikke herdet fett som i mange industribakte.Men, alts - julekaker spiser man vel ikke akkurat for sunnhetens skyld? Kransekake inneholder mye mandler og det er jo sunt.:-) Kari

Anita

27.11.2008 kl.16:16

Ok takk for rdene:) Sant at ein ikkje spiser julekaker for sunnhetens skyld men eg for min del vil ikke glemme det sunne selv om det gr mot jul.

Kari Jaquesson

27.11.2008 kl.17:35

Absolutt enig! Dessuten - hvor lang skal julen egentlig vre?For min del er det et par juleselskap - som egentlig er som vanlige selskap- og Juleaften, 1. og 2. dag - s er det ferdig!Men Kongerkelse og julemusikk varer helt frem til 31.12! Gleder meg til mandag - 1. desember pynter vi til Jul og drar frem alle julecd'ene!

Anita

27.11.2008 kl.18:40

ja, beste tiden p ret. Pynte juletre og tenke ekstra mye p glede andre. Fyr i peisen, stjerna i vinduet og katten i armkroken. Finnes ikkje bedre.

Karoline

28.11.2008 kl.00:15

S kult at du har blogg, Kari!:) Jeg har et par sprsml jeg hper du kunne svare p;)Jeg er veldig lite glad i trene, men har etterhvert innsett at det er utrolig dumt la vre, bde p grunn av helsen, og p grunn av utseendet. Mlet mitt er ha en god helse (jeg spiser relativt sunt, men har ikke vrt borti trening annet enn i gymsalen p skolen, og turn da jeg var 5-6 r:P), bli mykere, og f strammet opp litt. Jeg vil ikke p treningssenter for jeg hater trene blandt folk, men jeg jogger litt ute, og har treningssykkel hjemme. Ellers prver jeg trene litt styrke hjemme. Sprsmlene er da; har du noen tips (eventuelt noen nettsider/bker) for trening av hele kroppen, og for uttyning? Hvor ofte burde jeg trene for se resultater?Hper du er blitt frisk, og at du kan kan hjelpe;)

Kari Jaquesson

28.11.2008 kl.19:32

Hei Karoline! Ditt behov er dekket! Prv en av mine bker eller dvd'er! De er kjempbra - fr masse koselige mails fra folk som bruker dem til trene hjemme. Flg denne linken: http://powermusic.no/storefront.php?c1=206

Christina

21.12.2008 kl.20:48

Kari god jul til deg og familien din. snakkes :o)

Skriv en ny kommentar

hits