Svar til den anonyme jungelfeberfyren (eller er du en dame?)

Ja, bde frokostdebatter og fettdebatter bringer frem mye rart fra mrkets kroker. Jeg har spesielt n (eller fler, innleggene er postet underflere forskjellige navn) som er veldig opptatt av afrikanske menn, puling og diverse slanguttrykk Man fr vel vre hfligog svare.

Kjre "anonym"

Jeg lurer litt p hva du er laget av som kan skrive

"Kari du er lubben og ikke mye i form i forhold til fitness utvere.. Kom p grandios prix neste gang s for vi Se hvor hy i hatten du er da??? Jvla apeniggerknuller monkey smelly cock."

Kan ikke du sende meg noen ord om deg selv - blir s veldig nysgjerrig p hva slags person du kan vre. Er du hy, lav, litt ekstra opptatt av dette med kjnnsorgan siden du fler at dette hrer med i denne debatten, har du komplekser for den du er siden du m skrive anonymt. Ja, i det hele tatt - hva rrer seg oppe i ditt hode siden du velger skrive slik?

Har du en hjerneskade fr du jo vre unnskyldt, men om det ikke ligger slik an hadde det vrt veldig artig hre mer om motivasjonen, om hva som inspirer deg og driver deg i dine verbale innspill.

Heldigvis vet jeg at du ikke er representativ for alle de flotte menneskene som driver med fitnesskonkurranser. Selv er jeg ikke konkurranseutver, for meg er fitness en livsstil (som ogs innenbrer bruk og trening av hjernen, tale og skriveevne.) S du har helt rett - jeg er lubben i forhold til de som konkurrerer innen fitness og mmmmmm, jeg er deilig bite i og jeg smaker goooodt.

Gleder meg til hre fra deg og livet ditt - legg gjerne igjen navn ogs - for du tr vel st for det du skriver?
Jeg forstr det slik atdu har problemer med en illeluktende penis (siden du signerer innlegget ditt med 'monkey smelly cock'.

M jeg f anbefale omskjring - lettere holde lillemannen ren da.

Med ytterst vennlig (om ikke 100% respektfull) hilsen

Kari Jaquesson

26 kommentarer

Andreas

02.11.2010 kl.16:15

Er du lubben Kari? Hvor hen da??
Lubben er ikke lik med drlig trent. Jeg vet om flere (av begge kjnn) som er litt lubne, men i strlende form alikevel.
Det finnes en mellomting. Jeg mener lubben er innenfor den mellomtingen. Mellom slank og lubben.
Under slank=for tynn. Over lubben=for kraftig.
Der i mellom finnes det mange vakre former. =)

Kari Jaquesson

02.11.2010 kl.16:41

Andreas: ha ha ha - alt er relativt og i forhold til de som konkurrerer i fitness er jeg jo det. mtte bare imteg det min anonyme "beundrer" skriver i innlegget som du ser i uthevet.

Andreas

02.11.2010 kl.18:10

Jeg vet avsender av meldingen er ute etter provosere, og gledes garantert over at du i det hele tatt bryr deg med det. Et lite tips er overse det. Kan vre vedkommende holder p i et halvt r, kan vre vedkommende gir seg fr, men vedkommende vil aldri gi seg s lenge h*n blir lagt merke til og fr reaksjoner p meldingene sine.
Husker ikke p hvem som sa det, tror det var Elisabeth Andreassen?, men husker det var noe slikt som, "jeg har aldri hatt noe problem med vekten min, jeg har hatt menn som har hatt problemer med den, men jeg har selv aldri hatt noe problem med vekten min".
Oh, forresten helt OT: den "Spr Kari"-linken til venstre her gr bare til en tom side.

Christin

02.11.2010 kl.21:58

Hahaha! Beklager at jeg m le. Men dette var dagens strofe og vel s det. Og svaret ditt passet kjempegodt og rett i fleisen p denne "anonym", for det fortjener h*n. Jeg synes i alle fall du ser flott ut :)
Jeg holder meg for magen og humrer litt til :)

Feit

03.11.2010 kl.00:01

S, du liker slenge dritt selv, men blir sur om du fr noe i retur da alts?

Kari Jaquesson

03.11.2010 kl.07:58

Feit: Hei lille Feit eller Lille Feig br du vel kalle deg - hvorfor tr du ikke legge inn kontaktdata? Feigt vre anonym. Deg om det. Jeg har ikke "slengt dritt" som du sier - i s fall, hva skulle det vre? Er ppeke at man ikke er rammet av fedme slenge dritt? Og innlegget til "Smelly Cock" over her har jeg lagt ut for vise hvor mange usakelige tullinger som legger igjen anonyme innlegg p blogger og nettforumer. At han mener jeg er lubben bryr jeg meg jo ikke om i det hele tatt - tar det vel heller som er kompliment, det er sprbruken hans jeg reagerer p. Men du er jo glad i bruke ord som bitsch osv i diskusjoner s du og Smelly Cock er vel i samme liga.

Ragnhild

03.11.2010 kl.09:42

Du er diggbar:) elsker at du har ftt dette kende folkeproblemet fram i lyset, det trengs. Sg "Loosing it with Jillian" i gr, en indianerstamme der 90 % var overvektige og Jillian beskrev det som et masseselvmord. Vet det ikke er like gale i Norge enda, men vi er godt p vei. Fortsett det gode arbeidet du gjr, ikke alle er like tff som du... Ha en flott dag :)

Kristine

03.11.2010 kl.10:47

Det er helt utrolig hva enkelte kan f seg til skrive, jeg blir helt flau p deres vegne..

Jeg har vanskelig for tro at vedkommende i det hele tatt har noe kjennskap til fitness (hverken livsstil eller konkurranse), og det er trist at h*n delegger for de serise. Samtidig sier jo dette alt om personen, s mye dritt m alts til for fle seg bedre - med andre ord snakker vi om en ekstremt miserabel person.

Feit

03.11.2010 kl.11:00

Legge inn kontaktdata, slik at du kan kontakte meg for slenge enda mer dritt? Ellers takk du

CC

03.11.2010 kl.12:57

Rett og slett facinerende hva mennesker kan finne p si og gjre. Selv mener jeg at du har rett, Kari. Og til folk som "Feit" og "Monkey Smelly Cock": Det m vel vre helt greit at dere er uenige med Kari sine synspunkter og at dere har tatt dere nr av noen av tingene hun har skrevet og sagt, men nr dere velger argumentere p samme mte som en rebelsk tenring, kommer ikke poengene deres srlig godt frem.

Prv pust litt inn og litt ut, tell til 10 og les ordentlig gjennom hva Kari (og andre) skriver fr dere kommenterer. Ville dere ha snakket snn til folk ansikt til ansikt?

Ida

03.11.2010 kl.13:16

St p, Kari! Du er kul, du inspirerer og du er en dame med bein i nesen!! GOGOGO :) :)

Feit

03.11.2010 kl.13:25

Til CC

Selvsagt, hvis folk slenger dritt s fr de dritt tilbake. Oppfre seg som folk, s fr de hflighet tilbake. Kari slenger dritt, og fortjener absolutt alt av dritt hun kan f tilbake. Absolutt alt, bortsett fra trusler

siljeak88

03.11.2010 kl.14:27

Utrolig at folk kan ta seg s nr av noe som faktisk er bde et nasjonalt og internasjonalt problem. Selv bor jeg i England og her tror jeg absolutt de kunne trengt en dame som deg Kari, noen som trr si det "alle" tenker p og sette debatten i gang.

Nr det gjelder innlegget over her blir jeg helt oppgitt over at det er muig, men imponert over mten du takler det p.

St p Kari !

Kristine T

03.11.2010 kl.15:35

st p Kari!

Jeg er selv ikke i kategorien tynn, er heller mer lubben enn det jeg selv nsker. Men jeg har valgt gjre noe med det. Jeg tror at de som reagerer sterkest p dine uttalelser, er dem som innerst inne vet at du har rett p visse punkter.

Jeg er ikke enig i alt du har skrevet, men syntes du fr for mye pepper og drittslenging. Jeg tror at noen kan ha lettere legge p seg enn andre og slikt, men det er like vel ingen unnskyldning for sitte stille p rompa hele dagen. Jeg er selv fra en familie hvor "alle" er tynne og slanke, utenom meg. Har noen som har lagt p seg i voksen alder. Min sster er det jeg vil kalle slank, og har alltid vrt tynnere enn meg. Og hun har sittet p rompa, spiser mye godteri og fastfood uten at det syntes. Jeg har bestandig vrt i mye mer aktivitet enn henne, spist mindre usunt, spiser mye fisk og gr.saker, frukt osv, og kun en sjelden gang inntar jeg fasfood. Godteri er ogs forbeholdt helgene. Jeg spiser ogs mindre enn henne, men n det siste ret har jeg prvd f i meg opptil fem-seks mltider i lpet av en dag. Trener ogs opptil fem dager i uken, sykler til jobben, og beveger meg s mye som mullig. Likevel er jeg strre enn henne i bredden osv. Men har ogs mer muskler.

Jeg legger mye lettere p meg enn henne, noe som er litt surt. Men jeg er obs p hva jeg spiser, at jeg spiser riktig etter trening osv. Jeg har valgt gjre noe!

Fortsett st p ditt. Du gjr en flott jobb bde som informatr og motivatr!

Feit

03.11.2010 kl.16:29

Se da Kari, s mange som beundrer deg. Er det ikke gy da, at det slenge dritt mot meg gjr deg s populr?

Kristine T

03.11.2010 kl.19:20

@Feit og alle andre som fler seg truffet: Jeg tror ikke de fleste her inne sttter opp om og mener slenge dritt mot deg og andre. Meg selv inkludert. Slik jeg har oppfattet alt sammen, er at det ikke er og aldri har vrt meningen til Kari. Det er lett missforst det noen skriver, ting kan bli tatt ut av sammenheng ol. Og ja, jeg mener ogs at valg av ord til tider kunne vrt annerledes, men jeg synes likevel ikke at det er grunn til hetse Kari. Og det er noe alle vet at alle har godt av bevege seg. Enten om man har noen kilo for mye grunnet sykom, gener osv osv. S kan man selv bestemme om man tror at det er forskjellige rsaker til overvekt, eller om alt er ens egen skyld.

Jeg tror at budskapet og hovedpoenget med hele artikkelen i frsteomgang var at man ikke kan gjemme seg bak en setning slik som "det er den og den grunnen til at jeg er overvektig" Altfor mange gjr det. klager over at man ikke har tid, at det ikke er deres skyld ol. Mange faktorer spiller inn, men man kan ikke klage over det om man ikke gjr en innsats selv for forebygge eller forbedre det man evt vil forandre!

Og nei, jeg mener IKKE at det er noe negativt med ha noen kilo ekstra, s lenge man selv trives med kroppen man har, og s lenge det ikke er sto helsefare forbundet med det. Det er det man selv synes som er viktig!

Og det finnes mange virkelige flotte og pene jenter/damer som har de ekstra kiloene!

Jeg er personlig ikke tynn, men heller ikke veldig overvektig. Men jeg er ikke fornyd selv, og har derfor valgt prve gjre noe med det. Men jeg tar ogs hensyn til den kroppsbygningen jeg har. Jeg kan ikke bli superslank og alt det. Men jeg har skjnt at det i hvertfal ikke blir bedre av sitte stille og ikke gjre noe aktivt selv.

Men som sagt syntes jeg hele denne debatten har tatt helt av. Ja, det var kanskje ikke helt riktig ordvalg av Kari, men det hele er tatt ut av sammenheng, misforsttt, overtolket, og folk har laget sin egen oppfatning.

Jeg mener og tror at Kari p ingen mte har noe i mot de som har litt ekstra p kroppen! og det synes jeg hun fr tydelig frem. Om man leser kommtarene, er det ogs flere av disse personene som er enig med innlegget hennes. -ja, hun hjelper folk med komme i form, og evt g ned i vekt. Men det betyr ikke at hun har noe i mot dem som har de ekstra kiloene! Hun vil kun hjelpe dem som nsker det, til n de mlene de selv setter, og i deres yne gi dem et "bedre liv".

Er man ikke enig, fler seg truffet osv, s er jo det selvflgelig trist! Men det gir ingen grunn til hudse Kari p denne mten.

Og igjen. Det er det man selv syntes om kroppen sin som er viktig! Trives man er det superflott! Hvis ikke skal man vite at det er mye man kan gjre selv.

S st p du, Kari :)

Kristine T

03.11.2010 kl.20:30

om du "tar" igjen er du absolutt ikke stort bedre enn Kari. Om du mener det er slemt hetse folk (som absolutt ikke var mening med hennes uttalelser, og som man forstr om man leser den og tideligere innlegg), er du ikke bedre enn henne nr du gjr som du gjr. Du gr ogs til angrep, og skaper absoutt ingen bedre situasjon hverken for deg, henne, eller andre.

Greit at du er uenig, men du er sannsynligvis for gammel til drive med slikt. Det er forbeholdt barn ta igjen p den mten.

Formuler deg heller p en ordentlig mte og forklar at du flte deg hetset, sret osv p en ordentlig mte, hvor du samtidig forklarer hvorfor osv. Tror det er mye lettere f til en god dialog rundt dette da. Og tror det absolutt er mye bedre for alle parter. Og det gjelder ikke bare deg som kaller deg "feit". Det gjelder alle.

nsker deg en flott kveld.

Feit

03.11.2010 kl.21:33

S Kari skal ha eneretten p slenge dritt mener du?

Feit

03.11.2010 kl.21:37

Glemte ta med at nsket om en god kveld ikke er gjensidig

CC

03.11.2010 kl.21:42

Til "Feit":

Jeg synes ikke det er noen selvflge at hvis noen slenger dritt, s skal man slenge dritt tilbake. Jeg prver vre hflig og saklig uansett. Liker g ut ifra at folk ikke mener vondt og at hvis de virker frekke, er det noe annet som ligger bak eller at jeg har misforsttt noe.

Ser ingen gode grunner til at mennesker ikke skal vre hyggelig med, tilgi og godta hverandre.

Marie

03.11.2010 kl.22:17

jaja, n har jeg hrt alt .. hvis du er lubben er vel nesten hele Norge fete..

Jeg synes du er kjempe flink med mange gode meninger !

Charlotte

04.11.2010 kl.00:02

Feigt gjort av alle annonyme kommentarer og ikke vise sin identitet. Den "illeluktende penisen" -kommentaren fikk som fortjent....

kari, du er ei SUPER dame. Og utrolig mange mennesker der ute som ser opp til deg og det du gjr. (skriver ogs fra mitt eget syn her ogs)

Kroppen din er akkurat slik en kvinne skal vre, formbull og "god bite i" ;-) st p Kari!!

- Charlotte

Andreas

04.11.2010 kl.00:10

hehe jeg ler meg ihjel... XD

Marianne

04.11.2010 kl.16:16

Jeg synes du har gjort en super jobb(som alltid) iforhold til denne debatten. Av det jeg har sett og lest s har du svart bra for deg, forklart deg p en god,forstelig og fin mte. Det synes jeg faktisk er ganske imponerende for denne debatten har blitt HEFTIG. Jeg har ikke lest gjennom alle kommentarene p bloggen din, men nokk til at jeg er sjokkert over hvor mye stygge ting folk skriver. Jeg synes det er feigt av dem gjemme seg bak tastaturet og drive med nettmobbing. Hper du leser alle positive kommentarer, mailer og andre tilbakemeldinger du fr og lar dem veie mer enn alle de negative.

St p Kari:):)

Klem fra Marianne

Tynn

17.11.2010 kl.11:24

"Feit" er feit.

Jorunn

29.01.2011 kl.00:38

Hvorfor er de fleste feite s srbare? De m jo tle hre det. Hvis de ikke liker de valkene de brer rundt p, og vantrives med tung pust, ingen kondis, blir forbigtt i trapper, opptar masse plass p bussen... Ja... kanskje p tide gjre noe med det? Og sant... feite folk ER late.. (ihvertfall de fleste av de tjukke jeg kjenner). Man M IKKE ha kaker og masse mat for kose seg. St p Kari. Du er et bra forbilde for mange.

Skriv en ny kommentar

hits