Det perfekte livet!

Rett som det er mter jeg jenter som er helt utslitt i jakten p det perfekte. Ikke bare utseendemessig, men i alt. Perfekt hjem, superryddig, og helst s design at det ser ut som en hotellresepsjon, opptatt av at det m vre perfekte klr, perfekt hr, makeup, klr, skal vre supersosiale, stille opp for alle, lage morsomme selskaper, st p p jobben, vre sexy kjreste, m fle at alle liker dem, unngr konfrontasjoner, er s ste og snille, atte.... Og s kommer det et barn til verden og kanskje et til og da skal de vre perfekte mammaer som har med hjemmebakte kaker til juleavslutningen, er med i festkomiten og er klassekontakt og skal rekke en spinning tre ganger i uken og.......og.... 100%? det er vel ikke bra nok - det er jo langt unna 130%.

Jaaaaha?

Ikke rart hodet gr i veggen med et smell.

Slappalitt'a!

Ikke vent til du fr murpuss i hret, men finn heller ut hvor du kan slacke litt.

Det perfekte liv finnes ikke. Det vil si, det gjr det jo, men det handler ikke om det "perfekte". Det handler ikke om at det skal vre uten lyter, er vel dt perfekt? Er det ikke nettopp de sm ujevnhetene, merkene, skjevhetene som gjre at vi legger vr elsk p et gammelt bord eller verdens deiligste genser. Snn er det med mennesker ogs. Overflaten trenger slett ikke vre glatt og ubrutt. Stryk fingrene over flaten og kjenn hvordan de sm humpene og skkene gir deg et vink om hva som er p innsiden, hva som lever innunder. Noen ganger er den spass rff at man kan risikere f flis i fingeren, da skal man passe p s det ikke gr betennelse i sret, men trekke flisen ut med en gang, ta p salve, plaster og eventuelt hente frem litt sandpapir s det ikke skjer igjen. Alt med mte.

Det er klart det er fint jobbe med seg selv og bli "et bedre menneske", men det er ogs helt greit si at "jeg fr ikke til alt, men det er greit, jeg er faktisk veldig lreit." Noen ganger er 85% veldig passe!

Og selv om mange vil ha det til at du gr med masse ubrukt potensiale og burde jobbe det frem, utvikle deg, s har du faktisk friheten til si: Det kan hende, men har det helt fint som det er jeg.

20 kommentarer

Christin

18.01.2011 kl.12:08

Flott innlegg! Men jeg lurer p noe helt annet. Vet du om ei vekt som mler fettprosent, muskelvekt, bmi (evt. vannmengde og beinmasse). Alts ei badevekt? Eller er de s lite nyaktige at det bare er glemme?

b

18.01.2011 kl.13:16

perfekte piker. det er jo det vi skal vre. om ikke er vi visst bare trbbel.... eller? jeg prver vre en best-mulig-versjon av meg selv, men man m gi seg selv litt rom ogs. nr man klarer slappe av litt med seg selv klarer kanskje andre slappe av sammen med en ogs.

maya

18.01.2011 kl.21:40

dette innlegget har du skrevet til meg- I just know it;)

Kristin

18.01.2011 kl.22:36

S sant og bra skrevet !! Det beste er vre ekte og seg selv ! Jeg s p siste forestillingen til Pernille Srensen - Flinke piker. Der tok hun mye opp som er sant ja! Vi jenter skal liksom vre flinke i alt .

b

18.01.2011 kl.23:00

hvorfor har ikke gutter det samme komplekset, i samme grad?.....

marianne

19.01.2011 kl.00:49

Litt tom for ord for det du skriver er s rett og bra... Jeg lever et liv som er alt annet enn a4 og det er til tider slitsomt ikke "passe" inn, men jeg ver p bli litt egoistisk tenke at jeg vil heller vre meg ha det fint enn vre a4 for at andre (kansje) skal bli fornyd.

Du skriver stadig innlegg som fr meg til tenke. Tommel opp for deg

Camilla

19.01.2011 kl.21:45

Hei kjre du;)

Frst m jeg bare f si at du inspirerer meg! Du er kjempe flott!

har ett lite spm til deg. Sliter s med f strammet opp rumpe og lr. Har trent litt med manualer og gjort masse kneby, men det ser ikke ut til hjelpe. Trener hjemme, s er begrenset hva jeg fr til.:(

Har ogs hatt brudd med kjrest og n fler jeg meg ikke bra i det hele tatt. Vil vise bde han og meg selv hva jeg er god for. Er dvd`n din aktuell da? kan du legge inn en link?

Mvh jente23

Vibeke

20.01.2011 kl.12:36

h, det er s sant det du skriver... Bedre vre en god original av seg selv, enn en drlig kopi av andre!

Kari Jaquesson

23.01.2011 kl.20:03

Camilla: Kneby er en kjempefin velse, men fint variere litt. Tren bde kondis og styrke - prv min Video Vitmain 5 Fatburner - het program med vekter . Den nyeste er ogs helt r! Men du - jobb med slevflelsen - ikke la den avhenge av hva eksen sier/gjr. Husk at du er KVINNE og det er sikkert masse fyrer som synes du er ddsdigg - det handler nemlig sjelden om detaljene, men at man er levende, blid og tilstede! LEV I VEI (og tren ogs, jajss - men digg deg selv uansett!)

Kari Jaquesson

23.01.2011 kl.20:04

Camilla:Her er alle dvd'ene: http://powermusic.no/storefront.php?c1=206

Kari Jaquesson

23.01.2011 kl.20:05

Christin: Tanita sine er relativt billige og er regnet for vre veldig nyaktige i forhold til undervannsveiing som er 100%.

Karoline

25.01.2011 kl.13:27

Jeg skal litt ned i vekt, er bare snakk om ett par kg. Er ikke overvektig, men m vel nd i vekt for f strammet opp stumpen og lrene som er prob omrdene. Jeg jogger mye p tredemllle. Er det slik at jo mer du tar i, jo mer forbrenner du? Hvorfor sier da noen at det er bedre g fort? Det synes jeg nemlig er kjempe kjedelig! Jeg jogger og lper intervaller jeg. 2 min raskt og 2 min fort ging. slik holder jeg p;) Tar ogs rumpevelsene dine p stol + kneby

en ting til: hvordan hres denne kosten ut?

Frokost: 2 ryvita knekkebrd eller husman med noe proteinrikt opp

mellommltid: gulrot, frukt eller ntter

Lunsj: samme som frokost, kanskje salat med pasta eller noe.

Mellommltid: frukt, gulrot

Middag: Kylling, fisk, eller kjtt med grnnsaker, 30g ukokt ris eller 1 potet

Kvelds: mager kesam med frukt, knekkebrd eller gulertter.

Vil hre din mening?;) Vil gjerne hre hva du spiser i lpet av en dag ogs;) Vil bare vite om jeg spiser for mye eller ikke. M jo holde meg i ett kaloriunderskudd;)

Hilsen ei som synes du er flink!

Linn

27.01.2011 kl.00:36

"Husk at du er KVINNE og det er sikkert masse fyrer som synes du er ddsdigg - det handler nemlig sjelden om detaljene, men at man er levende, blid og tilstede! LEV I VEI (og tren ogs, jajss - men digg deg selv uansett!)" Kari; jeg digger deg, jeg!

Og jeg er helt enig i innlegget forvrig, det handler om balanse. Fler samfunnet bidrar til et veldig feil fokus.

Det m forresten vre bittelitt slitsomt svare p s mange enkelthenvendelser. En annen ting jeg tenker nr folk skriver slike kostholdsplaner som den over, er at det m vre veldig rart p forhnd skulle bestemme seg for hvor mye man skal spise til frokost neste dag... Folk ser ut til gjre det mer komplisert enn det egentlig er. Det verste er nok lengre "pauser" fra den sunne livsstilen.

Karoline

27.01.2011 kl.13:54

Neinei, beklager at jeg spurte. Nei, gjr det ikke komplisert, men jeg m ha det litt strukturert, siden jeg har problemer med kosten. men ikke alle som forstr seg p det da!

Linn

27.01.2011 kl.14:39

Det var egentlig ikke det jeg mente, i det hele tatt! :) Beklager om det virket veldig rettet mot deg, det var ikke meningen. Synes det er kjempefint at folk gr inn for livsstilsendringer. Virker bare som om det er veldig mye forvirring ute gr. Ser s strengt med slike planer, selv hadde jeg aldri greid det. Selv leser jeg blader som iForm, der fr du mange gode oppskrifter og mye informasjon om riktig trening osv. Anbefales :)

Linn

27.01.2011 kl.14:44

(Ogs tror jeg det hadde litt med innlegget jeg nettopp hadde lest om perfeksjon gjre).

Kari Jaquesson

27.01.2011 kl.18:03

Karoline:Synes det ser greit ut, men om du egentlig ikke trenger miste noe fett er det tung styrketrening som skal til for stramme opp. Det er riktig at jo mer du tar i p kondistreningen jo mer forbrenner du per minutt, men man kan jo variere - korte, harde lpekter noen ganger, lengre kter andre dager men i lavere tempo, og gode turer i chilletempo ogs. Alt trenger vel ikke vre s mlrettet? Men, for all del - det aller viktigste (etter min mening) er at det er gy! Man har nemlig en tendes til fortsett aktiviteten da :-).

Takk for rosen, forresten!

Kari Jaquesson

27.01.2011 kl.18:05

Linn: Folk er skrudd sammen forskjellig, noen trenger noe veldig konkret -som en liste- forholde seg til, andre ikke. Det viktigste, synes jeg, er at man ikke blir s opptatt av holde p planen at man fr angst eller detter helt utp bare man avviker litt fra den. Det gjelder finne sin personlige balanse ogs her.

Karoline

27.01.2011 kl.23:23

Det gr bra.;) Er 1.70 og 60 kg, s jeg trenger ikke g ned mer, men vil stramme opp. Det gikk nemlig bra da jeg var streng med meg selv.Men trenger kanskje ikke vre s streng? Bare trene mer styrke. Takk for svar da;)

Martha

02.03.2011 kl.08:54

Er glad for at jeg ble tipset om bloggen din :)

Her skal jeg snappe opp masse inspirasjon fra en flott og skjnn dame :)

Har flgt med innslagene dine p God morgen Norge..

Du gr rett inn p bloggrullen min.

Martha.

Skriv en ny kommentar

hits