Det er oss de flykter fra.

Er det bare meg? Det kan da ikke bare være meg som har skikkelig reprisefølelse på det orkesterte PR opplegget som skal få oss til å mene at det er bare rett og rimelig at vi (de såkalte"allierte") skal ta over Libya. Alt våset om å beskytte sivile mens det i mange andre land pågår dokumenterte masseangrep på uskyldige folk. (har ikke sett noe dokumentasjon på dette fra Libya).

Jeg er ikke noen "Gaddafi-fan", var heller ingen "Saddamfan", men som for oss er det viktigste i et samfunn stabilitet, mat på bordet, lov og orden, skole, helse. Om det innebærer at man ikke kan si nøyaktig hva man mener til enhver tid tror jeg de fleste foretrekker det fremfor lovløshet, sult, vold, og overgrep. Alle de dokumenterte overgrepene som blir begått ukentlig (daglig) av de "allierte" gir ikke akkurat noe "trackrecord" å skryte av. Hva er det som får folka bak ødeleggelsen av Irak, Somalia, Afghanistan til å tro at vi skal stole på dem? Løgn etter løgn ble servert for å rettferdiggjøre invasjonen av Irak. Har alle glemt dette, glemt de sleipe mediestrategiene? "Dette er annerledes, Gaddafi er jo gal" - Det kan godt hende, men hvem er galest?

Om det skulle være en konkurranse i hvem som har forårsaket mest død, vold, overgrep (klarer aldri å glemme den 14 år gamle irakiske jenta som ble voldtatt og satt fyr på av amerikanske soldater, mens foreldrene ble holdt som gisler i naborommet) da ville USA og de "allierte" vinne- soleklart.

Er det virkelig NOEN som mener at Irak er et bedre sted å leve for vanlige folk nå etter åtte års blodbad som etterfulgte en boikott som tok livet av nesten en million mennesker, over halvaparten barn?

"For me and my friends, [under Saddam] we were really more free. Because we could go out any time we wanted, listen to any type of music that we wanted."

"Now you cannot go wherever you want, because you are afraid. Before, the situation was secure.

"[It was a life] where if you went out and came back in the morning, you were not afraid that someone would attack you, you were not afraid that someone would kidnap you, or blow themselves up in a coffee shop or whatever."

Min venn er i Irak nå og sender tilbake videosnutter av den daglige volden de er vitne til der. Ingen sikkerhet, ingen trygghet.

Og nå Libya. Det er ikke Gadaffi folk flykter fra, men oss, våre handlinger og det de frykter vil skje med deres eget land nå som det snakkes om at "dette vil ta tid" (sitat Obama, m fl)

 

Jeg tenker med gru på redselen til barna som ligger og hører bombene falle, på mødrene som prøver å berolige dem. Lurer på hva de tenker alle de store pampene som prøver å få oss til å tro at dette handler om å beskytte sivile. Åja? Er det derfor de hjelper "opprørere" til å fare frem med kniver og skytevåpen?   Det er ikke noen "gentlemenhær" det er snakk om. Når de skriver at opprørerne har "tatt" en by - hva innebærer det av vold og drap? Dét hører vi ingenting om. Men den ene mer vanvittige historien etter den andre, godt plassert av PR byråer slik som under med Irak/Kuwait da en kvinne stod og vitnet på at Saddams menn dro ut babyer fra kuvøser på sykehusene og la dem ned på gulvet på sykehuset. Det ble senere avslørt at dette var en del av en betalt kampanje ledet av en av daværende President Bush's venner:

"Hill & Knowlton, then the world's largest PR firm, served as mastermind for the Kuwaiti campaign. Its activities alone would have constituted the largest foreign-funded campaign ever aimed at manipulating American public opinion. By law, the Foreign Agents Registration Act should have exposed this propaganda campaign to the American people, but the Justice Department chose not to enforce it. " Mer HER

Hvorfor opplyser ikke avisene om kildene til alle (de partiske og ensidige)  historiene? De kommer neppe fra egne utsendte medarbeider som sitter og kjeder seg på et hotell i Tripoli. Pussig at damen som nå påstår å ha blitt voldtatt av "Gadaffis soldater" klarte å huske at akkurat den dagen var det tilfeldigvis pressekonferanse på dette hotellet og løp inn og skrek. OM det er tilfelle at en kvinne har blitt voldtatt er det en sak for politiet, ikke den internasjonale pressen. Jeg må si at jeg fikk en skikkelig flashback på  "spebarn dratt ut av kuvøse"- strategien. Og at verdenspressen skal hive seg over denne historien er helt utrolig. De tusener på tusener av kvinner som har blitt systematisk voldtatt i Kongo, Sudan og andre land - de har ikke fått noe navn.

Av store oljeirike land i Afrika og Midt-Østen var det bare Irak og Libya som sikret at inntektene fra oljen skulle komme innbyggerne i landet til gode på bekostning av gribbene fra internasjonale oljeselskaper fra USA, Europa og Japan. Saudi Arabia og Iran (Under Shahen) gjorde alt annet enn det. Av samme grunn som Irak og Libya skal straffes og "taes" hater de samme kreftene folk som Chavez.

Irak betaler prisen: prisen for å ha brukt penger på utdanning, helse, infrastruktur ser vi hver dag:en million døde, ødelagte familier, flyktninger, borgerkriglignende tilstander, ingen sikkerhet, en ødelagt økonomi.

USA støttet den tidligere kongen i Libya og han danset etter deres pipe:

"Despite their crocodile tears for the people of Libya, the French capitalists, as well as the British, and American ones participating in this war, have their eyes on better profiting from Libyan oil through their stated desire to overthrow the regime of Maommar Gaddafi. In addition, they are seeking to eliminate an example of where an anti-imperialist revolution took control of the oil wealth of their country to pay for things like subsidized food, fuel, and transportation, as well as free healthcare, housing, and education. Programs that raised life expectancy to 74 years where it was only 50 years under the U.S. backed dictatorship of King Idris, and raised literacy from 20% under King Idris to present figures under Gaddafi of 88.4% literacy for adults 15 and over and 99.8% literacy for youth between 15 and 24 years of age."


"In comparison, another oil rich country in Africa that did not have an anti-imperialist semi-socialist revolution as Libya did, Nigeria, continues to have a life expectancy of 46.9 years today. In Nigeria the foreign oil companies Shell Oil, ExxonMobil, Chevron, ConocoPhillips, Total, Agip, and Addax Petroleum make massive profits from Nigerian oil without any oil money returning to meet the needs of the Nigerian people. And instead of the U.S. government militarily intervening against the brutally repressive dictatorships that have ruled Nigeria, governments that have even executed environmentalists for complaining about the activities of the oil companies, the U.S. sends these Nigerian governments military aid."

USA interessert i demokrati? I don't think so:
"In addition to the brutal invasions and occupations of Iraq and Afghanistan, in the last decade the U.S. government overthrew the democratically elected government of Haiti in 2004 through direct military intervention installing a government more friendly to the starvation wages paid by U.S. corporations, overthrew the democratically elected government of Honduras in 2009 installing a death squad regime (Obama's coup), and carried out a coup against the democratically elected government of Venezuela in 2002 that was defeated through a popular uprising of the working class that split in the military."

Beskytte sivile? I don't think so:

"Taking hypocrisy to its usual heights, the U.S. government is carrying out the military and economic attacks on Libya in the name of 'protecting the lives of civilians'. To be sure the Libyan government of Muammar Gaddafi has massacred civilians in their attempts to put down an uprising against Gaddafi's rule. This, however, does not differentiate Gaddafi's behavior in any way from U.S. backed dictators in the region like those in Saudi Arabia, Bahrain, Yemen, Jordan, Iraq, and the recently overthrown dictatorships of Hosni Mubarak and Zine El Abidine Ben Ali in Egypt and Tunisia. Nor does it differentiate Libya from Israel where U.S. military aid is used to murder protesters and Palestinian civilians. On top of that, the killing of civilians does not differentiate Gaddafi's activities from those of Mr. Obama in Pakistan, Afghanistan, and Iraq.

This is, after all, the same U.S. government whose troops have been slaughtering civilians, men, women, children, and journalists in Iraq and Afghanistan with impunity to defend the corrupt, murderous, and repressive governments that the U.S. has installed in those countries."

Jeg protesterer på at våre skattepenger skal gå til dreping og ødeleggelse. Det finnes INGEN eksempler på at denne type inngripen bidrar til stabilitet, folkestyre, trygghet eller fred. Hvordan kan Norge være med noe sånt?

DET ER EN SKAM!

Mer HER (lang men veldig bra artikkel)

SISTE fra http://ifrihet.wordpress.com/:

Fra Kasten i världspolitiken kan verkligen vara tvära! För bara en månad sen begärde Obama 1,7 millioner USD för att hjälpa Gaddafis militär. Häromdagen brände Obama iväg 110 Tomahawk-missiler mot Gadaffis (samma Gaddafi) militär. De kostar ca 1,4 millioner USD styck, och de fortsätter att skicka missiler. Gud vet hur många de smällt av nu! Det är kanske det här Obama menar med Change?

Gaddafi är inte den ende diktator som mördar sina medborgare med pengar från Obama. Inför nästa år har Obama begärt 20 millioner dollar för att rusta upp Jemens militär. Och de planerade 51 millioner USD öronmärkta för säkerhetsstyrkorna i Bahrain var inte nog. Den 14 februari i år begärde Obama att det skulle ökas till 77 millioner USD. Någon som fortfarande tror att det är humanitär hjälp som USA bistår med i Libyen? Det är det inte. Det handlar enbart om kontroll. Främst om kontrollen över olja. För en månad sen ansåg man att det bästa sättet att hålla den kontrollen var att rusta Libyen. Idag försöker man på annat sätt. Mer HER

mer å lese:

http://news.antiwar.com/2011/03/20/us-struggles-to-explain-difference-between-bahrain-libya/

http://www.foxnews.com/politics/2011/03/24/did-qaddafi-deserve-funding-foreign-aid-scrutiny-amid-mideast-unrest/

 

 

Stikkord:

21 kommentarer

30.03.2011 kl.00:50

Du har sannelig tenkt godt over saken! Jeg tør ikke engasjere meg så mye lenger, da blir jeg liggende med migrene... Jeg reagerer på dette som deg, men tenner lys og prøver å be for de uskyldige. Bortsett fra å samle inn penger og be, er det ikke så mye vi kan gjøre. Du kan jo alltids dra dit, men er det verdt at det går flere liv? Neppe. Amerikanerne har tabbet seg ut før, kan hende at det er derfor at de hevder at det er vi som på en måte skal ta ansvar istedenfor dem...Det er en gal gal verden. La oss prøve å gjøre det godt der vi bor. Go natt til deg.

B

30.03.2011 kl.15:30

Alt er styrt økonomiske interesser. I dag fikk vi en forelesning fra en manuell terapeut som var forferdet over at bilseter hadde blitt påbudt, da de faktisk ødelegger små barn skjellett (eller noe i den dur). Det var da snakk om veldig små barn, som ville ligge tryggere i de gamle baggene med nett over. Han mente det var fabrikatene som hadde fått gjennom denne lovendringen, altså ved lobbyister. Tanken er skremmende. Mye i verden er styrt av egoisme og penger. Og som jeg har skrevet tidligere: det blir stadig vanskeligere å vite hvordan man skal forholde seg til det, for hva i all verden er sant og hvor finner man sannheten/det beste?

Raymond

01.04.2011 kl.03:36

Ærlig talt hvor du blander kortene i en uendelig suppe. Borgerkrigen var brutt ut i god tid før nato med FN engasjerte seg. Samme bakgrunn for Somalia. Nå må du skjerpe deg, dette er noe av det verste surret jeg har lest på lenge. VIRKELIG. her VAR det krig før Nato kom inn, og de arabiske landene spurte vesten om hjelp til å ta gadhafi. Hold deg ved din lest

Kari Jaquesson

01.04.2011 kl.06:43

Raymond: Ja, poenget er at vi har ingenting med å ta side i en borgerkrig og påskuddet om at vi skal "beskytte sivile" er ren bløff. Det er ikke dét dette handler om. "Hold deg ved din lest" ? Så du synes at politikk er for speialister. Du tar feil, mann - det angår oss alle og ved å informere seg med en bredde av forskjellige kilder kan man trekke nøyaktig de konklusjoner man vil. I Somalia var det en leder som absolutt ikke var noen drømmeleder, men det var i alle fall en slags leder som fikk til en viss lov og orden, som satte i gnag bygging av infrastruktur mm. Nå er det anarki. Vesten kom, bombet og dro. Omtrent som når en elefant kræsjer et party.

Kari Jaquesson

01.04.2011 kl.07:40

Raymond: Les også: http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1002/subcat1020/thread137944/#post_137944

og http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1002/subcat1020/thread137634/#post_137634

Raymond

01.04.2011 kl.08:05

Oppstarten som jeg ser det er vestens interesse av å støtte den arabiske liga i å holde kontroll i regionen. Ren strategisk interesse for at egne regimer ikke skal rakne. Gamle gadhafi hadde drept for fote, så det er etter min og FN sin mening legitimt å "ta" gadhafi nå. At det en ikke gjør noe andre steder pga manglende interesser økonomisk etc får desverre så være. Synd men slik er verden. I denne krigen plasser anavaret hos Libya, arabiske liga og middelhavslandene. Bombing har faktisk sin nytte av og til, uten å dra diverse metaforer. Noe som faktisk har hatt positiv effekt "på lang sikt" gjennom historien, også nær fortid (Bosnia). Jeg synes ikke referansene dine henger sammen, og er også direkte uenig i mye som står i dem.

Raymond

01.04.2011 kl.08:11

Ellers er jeg jeg i den mening at når ett folk vil ta en borgerkrig, så må de rase fra seg. Ellers slipper ikke blodtørsten. Kosovo er ett eksempel der, Nato bombet for tidlig. Spørsmålet er, hvor går grensen til hvor mye folkemord en skal stå og se på.... .... .... "folket" må stå ansvarlig for sine ledere, prinsipper fra kjente skikkelser som Goebbels og Stalin. Så skal vi bare la Libya steke i sitt eget fett fordi vi lot Somalia gjøre det?

Kari Jaquesson

01.04.2011 kl.18:26

Raymond:Om det skulle stå på omfang er det på tide å sette nesen mot Kongo, Sudan og Elfenbenskysten, synes du ikke?

Marte

03.04.2011 kl.17:38

Litt ute av temaet, men hva synes du om dette?

http://www.tv2.no/gmn/jan-oeyvind-slanket-seg-med-lavkarbo-3458096.html

Vet du er sterkt imot lavkarbo.

Frank Moe

04.04.2011 kl.09:01

Er ikke du Kari ganske så hyklersk i dine politiske holdninger med ditt voldsomme hat mot den vestlige verden? Alt som går galt i verden er vestens skyld kan man lese nedover denne bloggen, og alle sleipe vestlige regjeringer er kun ute etter olje, mens kineserne, araberne, afrikanerne er bare så veldig snille og gode.

Dessuten er du ganske politisk inkonsekvent; du tjener selv mange millioner kroner årlig her i vesten, du driver en business innenfor den mest oljeforbrukende og miljøødeleggende businessene av alle (reiseliv), ja, du forbruker sikkert like mye av verdens ressurser som 100 norske minstepensjonister gjør til sammen.

Dessuten ynder du å kalle deg innvandringsliberal, samtidig som de vestlige lands innvandringspolitkk nå er selve turboen i den vestlige verdens økende ressursforbruk. Med stengte grenser ville Norges befolkning stabilisert seg på 4 mill, med dagens innvandring vil Norge befolkning øke til 7-8 millioner innen 40 år, ifølge SSB.

Så i den grad det onde Vesten jakter olje hos de stakkars snille landene i sør, så er det i stadig økende grad for å fylle bensintankene på de BMW'ene som innvandrerne fra disse sørlige landene nå råner rundt med i Oslos, Londons og Paris gater...

Kari Jaquesson

04.04.2011 kl.17:16

Marte:? Jeg er ikke "sterkt imot lavkarbo", men vet at det er veldig få som kan leve med denne type kosthold over tid, og at det er svært mange medisinere som er sterk kristike til denn etype diett. Min erfaring er at veldig mange "shoppere" bruker dette opplegget etter, som de selv sier "har prøvd alt". Det passer sikkert for noen få å leve slik, men de fleste detter av og metastudier viser at lavkarbo-dietter ikke har noe bedre langsiktige resultater enn noen andre. Alle scorer faktisk like dårlig: 9 av 10 har gått opp tilsvarende eller mer enn det de gikk ned. JØ har hatt en hvis måned - han er etter eget utsagn svært glad i alkohol. Det vanlige forbruket kommer nok tilbake + alt det andre han liker - naturlig nok. En annen innvending er at denne type kosthold er veldig lite melijøvennlig og inneholder lite fiber. Har tilgode å møte lavkarbofolk med et høyt nok grønnsaksinntak.

Jeg står fast på at kaloriregnskapet er det som avgjør om du går ned. Grunnen til at man går ned på LK er at man spiser mindre Kcal enn man inntar. Så få jo hver enkelt gjøre som de vil.

Kari Jaquesson

04.04.2011 kl.17:29

Frank Moe: Jeg synes at den siste setningen forteller mye om dine holdninger: "...i stadig økende grad for å fylle bensintankene på de BMW'ene som innvandrerne fra disse sørlige landene nå råner rundt med i Oslos, Londons og Paris gater... "

Vet ikke helt hvilken tankerekke som får deg til å konkludere med at jeg "hater" Vesten. Hva betyr dét forresten? Men ja, jeg er sterkt kritisk til mye av det landene som går under betegnelsen "Vesten" foretar seg utenriks. Jeg er like kritisk til alle, å tvile på autoriteter en veldig viktig del av demokrati. Dessverre er det slik at historisk sett har "vi" stått for ganske mange overtramp og gjemt oss bak "the white man's burden"lignende argumenter. Norge først i nyere tid, da - vi var jo de okkuperte og undertrykte i mange år.

Men si meg en ting: Synes du vi skal kalle hjem alle de utvandrede nordmennene & deres etterkommere rundt omkring i verden? Eller er det liksom "noe annet"? Avsnittet ditt som insinuerer at vi skal utestenge innvandrere for å unngå mer forurensning er ikke til å ta seriøst.

Vi får alle og enhver gjøre vår skjerv for miljøet. Parkere bilen , droppe plastposer, slutte å kaste så mye mat, velge miljøvennlige matvarer, begrense generelt forbruk, kildesortering, mm. Ingen av oss er perfekte, men vi får gjøre det vi kan.

Frank Moe

05.04.2011 kl.02:57

Den spissformuleringen min om rånende innvandrere som storforbruker olje var jo et forsøk å på å legge meg på samme debattnivå som deg når du raser mot vestlige land og vår såkalte imperialistiske oljehunger nedover i bloggen din.

Også for å illustrere at alle sivilisasjoner har en kredit og en debit-side. Og når den balansen skal gjøres opp, er det ingen andre sivilisasjoner som vil komme ut mer posistivt enn den vestlige. En eneste Einstein, Newton, Galilei, Goethe, Shakespeare, Voltaire veier opp for 10 Rhodes eller Pizzarroer.

En eneste kristen, europeisk, vestlig, norsk-amerikansk vitenskapsmann, Norman Borlaug, har reddet livet til flere afrikanere og muslimer enn hele den vestlige verden noengang har myrdet ikke-vestlige mennesker oppigjennom historien: http://no.wikipedia.org/wiki/Norman_Ernest_Borlaug

For hvorfor har feks befolkningen i muslimske og afrikanske land 10-doblet seg de siste 50 årene? Jo, fordi de har fått tilgang til vestlig legevitenskap, vestlig landbruksmetodikk, vestlig teknologi. 9 av 10 afrikanerne og muslimer kan med andre ord takke "det onde vesten" for at de lever i dag.

I en tid hvor man her i vesten nærmest stemples som rasist om man ikke viser nok respekt for afrikansk og muslimsk kultur, så har vi vestlige minst like stort krav på at det vises respekt tilbake for vår kultur og vår sivilisasjons enorme bidrag til menneskeheten.

Og angående overgrep begått av vesten: hva med arabernes overgrep og kolonialisering? Ovegrepene mot den assyriske, koptiske og berbeiske urbefolkningen i Nord-Afrika og midtøsten feks? Den muslimsk-arabibiske imperialismen og angrepene på Europa i Middelalderen? Koloniseringen og utplyndringen av det kristne Balkan? Den arabiske slavehandelen var større enn den europeiske, og den varer helt fram til i dag.

Sammenliknet med de overgrep kinesiske sivilisasjoner, arabiske sivilisasjoner, mongoske sivilisasjoner, persiske sivilisasjoner har gjort mot nabofolk, så er vestlige lands historiske overgrep bare småtterier. Og legger man til kredit-siden, er det ingen sivilisasjon som har gjort mer for menneskeheten enn vesten.

Lakmustest: Bytt ut ord som den "vestlige verden" med den "islamske verden" i alt du skriver, så får du en sjekk på om det du skriver er rasistisk eller ikke. Hadde jeg angrepet den islamske verden slik du gjør mot den vestlige verden, ville garantert jeg vært stemplet som en rasist og islamofob for lenge siden.

For øvrig er jeg 100 % enig med deg i alt du skriver i siste avsnitt i ditt svar til meg :-)

Rune

27.08.2011 kl.21:31

BRA KARI!!!! Jammen bra det faktisk er noen kjente som ser gjennom sløret, og i tillegg også faktisk tør å gå ut me det! Kudos til deg, stå på!!

Rune

27.08.2011 kl.21:35

Sjekk forresten ut www.folkets.info

De har veldig veldig mye bra stoff om hele Libya saken.

LISE

27.08.2011 kl.21:47

Så fantastisk at du tar et tydelig standpunkt <3 Forbilledlig - la oss gå i fakkeltog.

LISE

27.08.2011 kl.22:01

PS. Kari - wow - respekt <3 Du kommer sikert til å møte mye motbør nå for at du står fram og fakrisk kommer til å være politisk ukorekkt - selv om du har helt rett! Du er ikke alene! Vi er mange som er lei av krig.. Jeg for min del kaller meg ikke lenger norsk desværre - jeg vil ikke være en del av det "vi" som jens stoltenberg definerer seg inn i. Jeg er passifist! Hver jan g det sendes et bombefly i oppdrag for korumperte NATO ... så STJELER staten mine skattepenger og bruker de på en måte som er TOTALT mot min vilje. De raner meg! Og de dreper mine brødre og søstre! Jeg har ikke egne barn selv - alle verdens barn er mine barn... For tiden jobber jeg med flyktninger, innvanderer og sykemeldte i dette landet - hver dag høre jeg historier om voold - og jeg ser de fysiske og spykiske konsekvensene av dette. OG jeg ser at MANGE og merk deg dette kjære Kari MANGE som har diagnosen FIBRIOMYALGI OG DEPRESJON/ANGST EGENTLIG HAR PTSS (post traumatisk stress syndrom) på grunn av krig. I Norge har de ikke fått annen hjelå enn fysioterapitimer de ikke har råd til og antideppessiva. FÅ BLIR SPURT OM ÅRSAKEN TIL SINE MARERITT OG MUSKELSPENNINGER SOM KOMMER AV AT DE HVER NATT HAR MARERITT OG SPENNER SEG. Jeg spør, og jeg får sannheteten og svarene. Legene spor ikke - de skriver ut resepter. Og så får folk bivirkninger i tillegg... og nei og nei... kjære Kari - kan du hjelpe til å få folk til å VÅKNE OPP!!! Klem til deg!

Theia

28.08.2011 kl.02:47

Hei Kari!

Med hånden på hjertet må jeg bare si: YES! Du skriver godt, no nonsense:) Befriende lesning om Libya og Gaddafi. Tusen takk.

Fredrik

28.08.2011 kl.12:41

Veldig bra Kari:) Det er viktig at det finnes noen kritiske røster i mediesuppa. Du vet vel selv hvordan tv2 vinkler sine nyheter. Håper det er flere kjendiser som kan sette litt lys på feilgrepene vår regjering (uten baller) gjør i internasjonale spørsmål. Klassisk Jonas Gahr Støre: "Vi venter og hører med FN og USA hva de mener før vi uttaler oss, for sist gang vi kritiserte dem så måtte jeg personlig beklage skriftlig til US" Hvor er suvereniteten vår? Hvor går min stemme hen i slike spørsmål?

Rune Langeland

29.08.2011 kl.14:55

Veldig bra Kari!!

Ros for denne, er ikke mange som både ser gjennom sløret, og tør å si hva de mener.

Avisen Folkets Info har mye informasjon og artikler om Libya saken som ikke har vært i aviser som eks. Vg....!

Kevin

05.09.2011 kl.13:26

Meget bra skrevet... tusen takk!

Les denne : http://gagnauga.is/index.php?Fl=Greinar&ID=169 Ingen kan komme å si etter å ha gått gjennom fakta - "den andre siden" av saken - At dette er en Krig som handler om Frihet og demokrati........

Dette er så viktig... Så få som bruker tid på å sette seg inn i saker... Så mange som utaler seg uten å ha noe grunnlag for det... Vi snakker om mennesker - Skammer meg over uvitenheten som rår ...glamouriseringen og rettferdigjøring av Krig - kvalmt

Igjen... tusen takk !! keep up the good work

Skriv en ny kommentar

hits