Må du mene så mye hele tiden?

Jeg var på et show med Anne Kat Herland for et par år siden der hun gjorde narr av døtrene til J.Fredriksen - som om DE kunne blitt tatt på alvor i et styrerom med lepper "som ser ut som nebb" (ikke nødvendigvis 100% slik AK ordla seg, men omtrentlig

Hvorfor skulle mengde filler i lepper eller pupper ha noe å si for om du er smart eller engasjert? Må du ha store pupper for å være glad i sex? Det er jo faktisk like opphissende (eller like lite) å bli tatt på puppen enten den er stor eller liten, spenstig eller litt småslapp. Man er ikke nødvendigvis smart selv om man går med briller, men dette brukes ofte som rekvisitt for å lage en "smart" personlighet i billige TV-serier. Og om man velger en "look" som f eks Kathrine Fredriksen - hva i alle dager har det med evnen til å drive forretninger?



 Man vet INGENTING om et menneske ved å se på klær, utseende eller hårsveis. Intelligens sitter forøvrig ikke i leppene, så kanskje datteren er både smartere og mer strateg enn pappa - selv om pappa har den rette stilen rent utseendemessig i forhold til forventningene.

På den annen side: det er drøssevis av jenter som ser ut som "sexgudinner", og som ter seg som det, men som ikke har noe glede av sex i det hele tatt, og det finnes mange "grå mus" som er hetere enn en julidag i Miami!

En herlig representant for stereotype-kræsj står Linni Meister for. Jeg er Linni-fan. Jeg koste meg da hun tok en IQ test og scorte høyere enn 68% av Norges befolkning. Det er ingenting dumt ved å spille på folks forventinger og holde stemmen lys og frontpartiet ruvende. Goldie Hawn brukte samme forretningstrategi og har levd godt av det.

Jeg jobber med livsstil. Er da forventningen at man skal være bare opptatt av muskler, pulsmåling og ernæring?

Kan ikke en skomaker være glødende opptatt av løsninger på atomkraftproblematikken, være godt opplyst og uttrykke solide, velbegrunnende meninger i alle fora han/hun måtte ønske?

"Jeg er ikke interessert i politikk," den hører jeg ofte. Men ALT er politikk. Om du har en partner, er sambo, hetero, homo, singel, ung, gammel, har barn eller ikke, er student, skal kjøpe deg bolig, vil leie bolig, har astma, skal operere en tå, vil verne skog eller ikke - ALT handler om politikk. Det er politiske avgjørelser som legger føringer for hvordan vi kan leve. Før kom man i fengsel for å være homofil (ikke så lenge siden), det måtte lovendringer til for å gjøre det til historie. Om du er ufrivillig gravid kan du avbryte svangerskapet under trygge forhold. Om du blir urettmessig sagt opp på jobben har du rettigheter.

Dette er jo store endringer i forhold til slik det var før og er et resultat av at folk har engasjert seg og øvet press på de som tar beslutninger. Det kan du også gjøre.

Norge bomber andre land for å "innføre demokrati". Da er det pussig at relativt få engasjerer seg aktivt  i de prosessene som skaper et demokrati.

Det kan være slitsomt å engasjere seg, men det er verdt det.

Alle kan ikke gjøre alt, men det å følge med, være kritisk og vurderende er superviktig for å bevare demokratiet.

Jeg har blitt fortalt  "La nå politikerne gjøre jobben sin, de vet best."

 Politikk er ikke (bare) for politikere.

Politikere er der for å representere våre - velgernes meninger om forskjellige saker. Det kan de glemme innimellom og derfor er det viktig at vi som de skal representere forteller dem om våre meninger.

 Dét er faktisk en veldig viktig del av en "fitness" livsstil. Like viktig som å ta armhevinger - minst!

Hvem er smartest? Det kan man i alle fall ikke bedømme ut fra utseende eller klesstil.

PS: Goldie Hawn er MENSA medlem

 

Stikkord:

111 kommentarer

Sunnlavkarbo

22.06.2011 kl.11:04

Bra innlegg Kari.. Du har så rett.. Man skal aldri dømme folk fra utseende eller klessstil, men så var det denne janteloven som gjelder rundt omkring..:=)

22.06.2011 kl.11:44

Kjempegodt tenkt og like godt skrevet Kari! Du får alle disse sakene frem i lyset, og det gir grobunn til ettertanke for noen og enhver. Du engasjerer deg virkelig i alt som vedrører og gror rundt oss på denne jord. Herlig og mange takk til deg !!

Kari-Ann

22.06.2011 kl.11:46

Liker det du sier her, og er helt enig med deg! Det finnes et gammelt ordtak som sier at "skinnet bedrar" og det er nettopp det det svært ofte gjør!

Rune Nilsson

22.06.2011 kl.11:47

Så var vi enige, Kari. Så helt og fullt enige!

Andre ganger er man uenige. Ja, jeg går til tredjeperson fordi dettte gjelder alle og generelt.

Å kunne være enige eller uenige er en folkerett fordi vi er unike og ulike. Det er dette som skaper utfordringer. Og utfordringer håndtert rett skaper utvikling. Positiv utvikling. Håndteres det feil, skapes konflikt - og i ytterste konsekvens vold og krig.

Demokrati er fantastisk og samtidig forferdelig skjørt. Det handler om respekt og toleranse, evne og vilje til å akseptere at vi alle er unike med rett til å være nettopp det. Og dermed også oppleve, oppfatte, vurdere og ha holdninger som er forskjellige.

Forskjellene utfyller og forsterker, foredler og utvikler enkeltmennesket og samfunnet - når alle aksepterer og respekterer at JEG mener mitt, like fullt som ANDRE mener sitt. Hvem som kan erklære å besitte den eneste og fullkomne rett lar seg ikke definere eller konkludere. Det er det som er så spennende, skaper dynamikk og fremdrift i et demokrati. At et flertall setter svaret betyr ikke nødvendigvis at svaret er sannheten.

Men i dette samfunn er vi begge så heldige å få leve, og mene - akkurat det vi vil. Enten man er Mensa-medlem, street-smart, velutdannet, selvlært, samfunnstopp, sosialklient, kjendis, ukjent, suksessfylt, sliter, veltalende eller ikke. Det handler om toleranse og det er fantastisk vakkert!

Om vi har sterke meninger eller ikke betyr lite så lenge vi lar Voltaires ord få minne oss om den essesielle mellommenneskelige respekten, forståelsen og ydmykheten som ligger i det kjente sitatet:

«Jeg er uenig i hva De sier, men vil inntil døden forsvare Deres rett til å si det»

(enten Voltaire har sagt det eller ikke)

Adrian

22.06.2011 kl.13:15

Heisann Kari. Veldig bra skrevet, generalisering og jantelov regjerer, og det var for kort tid siden et hårreisende innlegg i Aftenposten hvor kommentator Inger Anne Olsen kalte hele den nåværende generasjonen av kvinnelige gründere i Oslo for "pyntedukker som ikke blir tatt alvorlig" basert på deres livsstil og utseende.

Et moment jeg imidlertid opplever er at en god del mennesker som er opptatt av trening, utseende, karriere osv ikke er særlig beleste - for å si det mildt - det har de simpelthen ikke tid til. De velger bort utrolig mye i sine hektiske liv for å få tid til å dyrke det de synes er viktig. De trenger på ingen måte å være dumme eller mangle meninger, men har stoppet fullstendig opp i lærekurven innen annet enn sitt felt. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare folk med utseende og helse i fokus, men de har en tendens til å "ta av" og blir dermed forhåndsdømt nord og ned. Dessverre. Når man ikke har lest en bok eller sett på nyhetene på de siste 15 årene fordi man simpelthen ikke har tid eller prioriterer dette så er det fortsatt lov å mene noe, men kanskje sosialt smartest å mene det litt lavmælt?

Kari Jaquesson

22.06.2011 kl.14:19

Adrian:Hmmm vet ikke hva du mener med å "ta av", men nettopp det å ikke følge med på nyheter, hva som skjer utenfor den lille selvsentrerte sfæren sin handler jo om det å ikke engasjere seg. "Ikke ha tid"? Vel, det er utrolig mange som tar seg tid til å se på Paradise Hotel, f eks, så det er jo nettopp det jeg mener: At man bruker mer tid på sløving enn på engasjement. Når det gjelder utsagnet til Inger Anne Olsen (av hvem jeg er svoren fan) så tolker jeg det heller dithen at sin egen glamourfaktoren er viktigere for mange enn innholdet.Det tar jo sykt mye tid å holde seg med negler, hår, vipper osv - den tiden blir jo tatt fra noe annet. Når den siste setningen i utsagnet ditt er jeg helt uenig. Gjennom debatt kommer man seg videre og kan få et bredere syn ved å også lytte til andres reaksjon på det man har som mening.

Kristin

22.06.2011 kl.14:39

Kjempebra skrevet Kari ! En føler jo seg mye mer "levende" når en er engasjert i noe synst jeg.Men det er mange som ikke "gidder".

SØK

22.06.2011 kl.17:02

Selvsagt skal man ikke dømme folk etter utseendet. Men sånne silikonlepper gjør meg uansett trist.

lovelyliller.com

22.06.2011 kl.17:06

Interessant at du skroiver om dette for jeg hadde en samtale om det samme idag!!! det er utrolig hvor mye rart vi kvinner gjør: sislikon,collagen,botox,false vipper og hår,fake tan mm. Går man sminkeløs ser man jo nesten syk ut :o

Christina

22.06.2011 kl.17:10

Helt fantastisk! Er akkurat det jeg har sagt i alle år også! Alt, alt for mange som dømmer folk før de faktisk kjenner dem, forferdelig frustrerende!!

Realisten

22.06.2011 kl.17:15

Helt latterlig spør du meg. Det er veldig veldig mye du kan dømme ut av utseende. Sånne gærne feminister, som det sikkert kryr av på denne siden, mener sikkert at "det er det indre som teller" og "det er galt å dømme utifra utseende". Jeg kan si en ting om det, kvinner som aldri bruker sminke, og mennesker generelt som kler seg veldig rufsete tar jeg ikke seriøst. De er kanskje ikke uintelligente, men hvordan folk ser ut sier mye om personligheten deres.

Det finnes ikke silikonpuppe- og sprettrumpedamer som driver med kirurgi eller partikkelfysikk! punktum finale!

Elis

22.06.2011 kl.17:46

Er enig i det du sier her, men du dømmer jo folk utfra vekten (el. BMI).
Så...er ikke dette å utvise dobbeltmoral?

Hilde

22.06.2011 kl.18:25

Selvfølgelig har du rett i at IQ ikke sitter i leppene, MEN er det ikke rart at en oppgående ung kvinne velger å se så fake ut dersom hun er så intelligent. Det finnes mange former for intelligens og de som er så utseendefiksert at det tipper over i det fake mangler kanskje en intelligens som andre av oss besitter. Dessuten må jeg bare innrømme at noe av det værste jeg vet med jenter er når de spiller dumme med viten og vilje. Gjør seg lys i mål og så uvitende at det virker utrolig at de kan skrive navnet sitt, og balansere på 15 cm høye heler, fatter ikke at det er noe å stå etter. Men folk liker forskjellig ting. Og vi er ekstremt påvirket av media i valgene våre, det står jo stadig i avisen at unge jenter (og gutter) føler utseendepresset fordi alle bilder man ser i media er striglete, sminkede, såkalt forskjønnede mennesker som skal fremså som om alle ser slik ut... det er helt naturlig, jeg er født slik!!

SKA

22.06.2011 kl.18:25

Er helt enig i at man ikke skal bedømme det indre ut ifra det ytre, men man må sette noen grenser også - grenser utifra hva som er kulturelt akseptert.

Satt på spissen: Er man på audiens på slottet, kommer man ikke med uflidd hår og flisete dongeribukse. En respektert businessmann kan ikke bytte ut sin svarte dressjakke med en vegvesen-gul dressjakke uten å bli møtt med litt skeptiske øyenbryn. (etc etc)

Samme tingen med leppene til frøken Fredriksen her - å sitte i et styrerom med slike påfallende, frivillig oppblåste lepper er rett og slett et normbrudd fra det som forventes. Det er som om John Fredriksen himself skulle dukke opp med kroppstatovering.

Vegard

22.06.2011 kl.18:27

Jeg kan se på folk om de er smarte eller ikke. Sann historie

Realisten 2

22.06.2011 kl.19:02

Hør på det Realisten sier i kommentaren sin.

Utseende har faktisk mye å si. Samme med klesstil og væremåte osv. Man kan tolke en persons bare ut fra klærne dems. Det heter ikke å dømme, men å skape seg et bilde av en person, som også stemmer veldig bra med det man forventer.

Det er fakta at de som går med briller, som oftest er nørder og er flinke med alt som krever mye teoretisk tenkning. Og damer som har fine pupper og fast rumpe er flinke til nettopp å se bra ut. Ikke rart at de som nå er i Hollywood er der, og de som driver med kjernefysikk gjør det. Det er ikke type Aylar jenter som redder verden, det er mer Einstein typer som gjør det.

Intelligens sitter ikke i leppene nei, men problemmet er at de med slike feite lepper er som regel ikke så intelligente heller. Det finnes selvfølgelig unntak (Fredriksen døtrene for eks., men kommer jo seff ann på hvor vanskelig det er å "bli flink" når faren den eier hele driten uansett.)

sandra

22.06.2011 kl.19:10

Disse leppene er så stygge.De har ødelagt utseende sitt.

22.06.2011 kl.19:37

no som hd naturell

David

22.06.2011 kl.19:46

Litt snevert og ensrettet tankengang denne artikkelen. Du tenker ikke over en del andre momenter som også folk ovenfor påpeker. Intelligens er ikke nødvendigvis knytett til IQ. Det er flere former for intelligens.

Det er riktig at man ikke skal dømme folk ut fra utseendet, men et utseende er med å skape et INNTRYKK hos folk. Det er mange gærne feminister der, se eksempelvis her:

http://boevollen.blogg.no/model_factory.html

Det er helt greit at folk gjør sånnt, men slik en person sier lenger opp så vil ikke en oppegående reflektert jente som har vokst opp i en god kjernefamilie tatt seg ut på denne måten eller gjort dette. Bildene trenger ikke nødvendigvis å bli satt i sammenlignelse med spørsmål om hvor mye inntelligens de har rent IQ messig som jeg skrev, men at man kanskje ikke kan føre en intelligent og dyp samtale om feks midtøsten eller andre intellektuelle samtaler som kan være viktig i dagens samfunn..som man vokser på og som gjør at man får kunnskap og blir et mer orientert menneske.

Man tenker helt ærlig ikke konemateriell når man ser sånnt, sorry men de fleste vil være enig her. Til gjengjeld er det akkurat det samme når gutter stiller opp på lignende bilder. De blir sett på som en bad boy som jentene vil ha en flørt med. Det er heller ikke mye gjennomtenkt.

Nå skal det sies at veldig mange også har hatt en tøff barndom eller feks fått lite oppmerksomhet av foreldrene når de var små eller andre årsaker som gjør at noen velger å "slå" ut håret. Men det er nå en annen sak.

Så kari..det er mye mer komplisert enn det du beskriver.

Alt handler heller ikke om politikk. Det er nok mer heller det at vi mennesker har blitt så samfunnsstyrte og at vi er opptatt av praktiske oppgaver at vi trekker alle relasjoner opp til politikk.

Dette har heller ingenting med janteloven som Sunnlavkarbo hevder.

Benny Hill

22.06.2011 kl.20:11

Falt hvor mye tid kvinner bruker på klar sminke og mote i dag, og så klager de på at menn får lederstillingene i samfunnet. Tragisk at norske kvinner stadig blir mer like sine søstre i USA, sykelig opptatt av det ytre. Kvinner ta dere sammen, vi menn ønsker ikke barbiedukker..

Mildrid Vedvik

22.06.2011 kl.20:19

For noen utrolig stygge lepper hun har !

Ola

22.06.2011 kl.20:29

Helt sant at intelligensen ikke sitter i leppene, men hjernen. Da bør hjernen si ifra på et mye tidligere tidspunkt.

bra

22.06.2011 kl.20:33

trenger verden dette innlegget? er det nødvendig å si dette? skjønner ikke alle at iq ikke kan leses på det ytre. bortsett fra når man fyller leppene med silikon da selvfølgelig.

Nils B

22.06.2011 kl.20:43

Hei Kari.

""Man vet absolutt "INGENTING" om et menneske ved å se på klær utseende eller hårsveis""

Basert på denne påstanden, så har jeg et spørsmål direkte til deg:

Hvis du skulle latt en tilfeldig person på gata passe på barnet ditt i noen minutter mens du løper et kort ærend, hvem ville du valgt av disse to:

1. En svær og muskulær "skinhead" med hakekors i panna eller på klærne.

2. En tilsynelatende uskyldig eldre dame med vanlige klær og vanlig grått hår.

Vet man absolutt "INGENTING" om et menneske ved å se på klær utseende eller hårsveis??

Duck Manson

22.06.2011 kl.21:01

Hvis du ikke vil at folk skal se på deg som en idiot kan du hvertfall prøve å unngå å se ut som en idiot. Hvis du er milliardærdatter og spruter leppene fulle av silikon så er du enten stein dum eller en idiot. Take your pick.

Vil bare nevne at hu andre dattera, hu som faktisk skal ta over imperiet til Freddie, ser jævli OK ut.

Christian

22.06.2011 kl.21:02

Synes hun er fin jeg. JEG ønsker at damer ser slik ut i hvertfall, og ikke som iflidde, usminkede troll...

Leah

22.06.2011 kl.21:04

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen med dette.

IQ er sammensatt av flere komponenter. Jeg vet om en autist som har vært testet i en standardisert IQ test der han skåret over 120 på en del men lå på under 30 på en annen del. Hadde du sett denne personen ville du sett på ham som dypt utviklingshemmet.

Jeg tror noen kan ha en høy IQ på noen felt men ikke evne å gjøre seg nytte av dette. Det er vel hvordan man omsetter sin kunnskap i praksis som teller.

Det er meget mulig at Linni Meister har en høy IQ men tror nok de færreste tenker på henne som en intellektuell person (mtp hennes fremtreden i media).

Det er vel ment at IQ skal kunne hjelpe en frem i livet og ikke ligge der som en ubrukt ressurs?

Da blir det som å kaste perler for svin.

En av Fredriksen tvillingene kan sikkert også være en høyst oppegående kvinne men hun trenger strengt tatt ikke høy IQ for å lede farens konsern. Hun kan være drillet i faget og være omgitt av dyktige medspillere.

Jeg vil selvsagt ikke mistenke henne for å ha lav IQ selv om hun har grandiose lepper. Dette kan skyldes helt andre ting, men et sunnhets-stempel er det på langt nær.

Btw så synes jeg det er litt merkelig at du går ut og sier man ikke skal dømme på bakgrunn av utseende.

Du er den eneste "livsstils eksperten" jeg vet om som har gått offentlig ut og dømt alle feite mennesker.

Men det er aldri for sent å lære, ikke sant?

Se på deg selv før du dømmer andre

22.06.2011 kl.21:10

Det finnes faktisk mennesker med silikon som driver med kirurgi, jeg er et levende eksempel!

A

22.06.2011 kl.21:34

Ja og nei. For utseende sier mye om hva en person setter fokus på. Et menneske har bare så mye kapasitet å bruke fokuset sitt på. En person med nøye stilisert utseende vil derfor signalisere høyt fokus på utseende og det vil da naturligvis bety at denne personen ikke setter like høye krav ovenfor seg selv til ting som kunnskap bortsett fra kunnskap om utseende. Jeg sier ikke at dette trenger å være regelen, men det er nok veldig sant i de fleste eksempler :) Dessuten er 'smart' eller intelligens ikke bare så mye forskjellig, men også styrt av subjektive meninger. De fleste damer er mye mer utseende-intelligent enn jeg er for eksempel.

AndyChrist

22.06.2011 kl.21:52

MEN det er jo ikke til å stikke under en stol at de som sprøyter leppene fulle av div ting, ikke er blandt de glupeste.. det værste er at de tror det er vakkert..det burde blitt sett på det som en sins-lidelse. De ser jo F@1 meg ut som en ny type torsk.

Geir Ødegård

22.06.2011 kl.21:56

Og noe som kunne vært er ok blogginnlegg havarerer totalt når du på død og liv må trekke inn MENSA og IQ-testing - noe som er en totalt meningsløs måte å vurdere mennesker på.

AndyChrist

22.06.2011 kl.21:59

greit de kan ha høy IQ (målenheten på hvor flinke de er til å løse problemer) , det er ikke dermed sagt at de er "smarte"... fornuft og verdier(ikke penger:) mangler de tydligvis.. men gode mennsker er de nok:)

Nett debatant

22.06.2011 kl.22:02

Jammen godt du fikk sparket opp den døra der Kari.

Den stod jo forsåvidt på vidt gap fra før men....

Selvfølgelig ligger ikke inteligensen i lepper eller har noe med utseendet å gjøre.

Det tror ikke Anne Kat Hærland heller.

Man jeg ville da tro at du skjønte at Anne Kat Hærland er komiker.

Og som komiker forteller man vitser. Vitser er gjerne bygget opp rundt fordommer.

Det er fordi fordommer på en merkelig måte er en del av kulturarven, og noe et flertall kan kjenne seg igjen i selv om det ikke nødvendigvis er sant.

Håper du i neste uke kan vise oss et innlegg om man faktisk ikke er gjerrig bare fordi man er sunnmøring.

Steffen

22.06.2011 kl.22:04

BOM! Lyden av en mindblow. Du imponerer Kari, sterke og opplyse meninger. Kanskje du hadde hatt noe i politikken å gjøre?

Nils B

22.06.2011 kl.22:06

Som andre har påpekt her, du har selv indirekte sagt at feite folk er late.

Synes at du kaster stein i glasshus.

Nikolai

22.06.2011 kl.22:34

Mange smarte kvinner med fine pupper. De smarte bruker smarte pupper for å komme frem i en smart verden. Også superintellektuelle menn liker smarte pupper :-)

Har man fine pupper, bruk dem for å komme frem i verden. Ellers er man dum i hue :-)

Mariann Johansen ♫♥♫

22.06.2011 kl.23:14

Jeg er i og for seg enig i den grunnleggende påstanden, at intelligens ikke nødvendigvis henger sammen med utseendet. Jeg liker Linni Meister kjempegodt, nettopp av den grunn du nevner. Men jeg syns som flere er inne på her, at det er en underlig ting å komme med, etter å, tilsynelatende, ha dømt alle overvektige som late.
Jeg er veldig enig med deg - innholdet i skallen har ingen sammenheng med den ytre masken vi fører. Vi kan alle fremstille oss som det ene og det andre, og vi kan selv velge grunnlag for hvordan andre ser oss, men ingen kan vite for sikkert hva som er gjort til og hva som er ekte. Jeg syns det er flott at hun skal ta over etter faren sin jeg, og jeg er veldig sikker på at hun kommer til å gjøre en kjempegod jobb - uavhengig av "ande-nebbet" sitt!

22.06.2011 kl.23:49

niceeeeeeeeeeeeeeeeeee

Sven Ove Thalberg

22.06.2011 kl.23:55

Hei Kari,

Takk for en velskrevet tankegang. Jeg er enig i det du skriver, da det er lite med utseende som sier hvor god form kroppen er i. Jeg så et program om overvektige sammenlignet med tynne mennesker, og det viste seg at de overvektige var i bedre form. Og jeg er litt skuffet over dine uttalelser tidligere, men jeg lar tvilen komme deg til gode. Overvektige er glad i mat. Med trening kommer du i bedre form. Med Hjerne-trim kan du lære å kontrollere matlysten, eller annet. Og bli i enda bedre form.

Det er viktig å trene sinn og kropp, men det er vanskelig i denne jungelen av motefikserte ten-åringer. Noen av de vokser aldri opp og blir respektable mennesker, inklusive trenings-narkomane (Endorfin-avhengige).

Det er fint at du trekker inn at en må engasjere seg i samfunnet. Håper du engasjerer flere til både bedre helse og livssyn.

Men.. "Hvorfor skulle mengde filler .. ha noe å si for om du er smart eller engasjert?"

Jeg har ikke tatt Mensa test, men jeg skulle likt å deg med filler. Fyld er ett norsk ord, men da hadde vel ingen forstått hva du mener. Filler ofte gamle klær i mine øyne, men du mente sikkert det engelske ordet. Men, vi kaller det filler, for 'alle' vet hva filler er. Ihvertfall Linni, for hun har 108 i IQ-test. Om jeg ikke tar feil har Anne-Kat tilsvarende. Den ene kritiserer du, den andre hyller du. Men i mine øyne er de likeverdige.

Fravær av handling er ikke nødvendigvis latskap, det kan jo være at Endorfin-rusen er viktigere enn å trimme hjernen. Men jeg ser ingen kritiserer de som trener 24/7, og kaller dem uvitende eller narkomane med negativt trykk. Men det å engasjere seg imot bombingen av Libya eller annet krever. Og da er vel de late, de som ikke gidder å bry seg; uavhengig fettmengde på kroppen.

For er det noe vi skyr som pesten i norge, så er det skyld-følelsen. Jeg skulle bare.. Det var ikke meningen.. Jeg var ikke klar over.. Hvordan kunne jeg vite..? Osv.. Unnskyldninger etter unnskyldninger, men skjelden noen aksjon. Kanskje det verste er de som alltid er engasjert i å finne på nye unnskyldninger.

Liv Signe Navarsete er en av de fremste som er flink til unnskyldninger. Selv etter å ha innført meldeplikt for våtroms-arbeid, har hun nå endret på saken. Nå er det frivillig å melde ifra. (som pr.def. betyr at ingen gidder å gjøre det). Hun har kastet bort verdifull tid på stortinget med denne saken, men overskriften står "Navarsete vil slippe private inn på badet". Å ja, men var det ikke hun som blokkerte de i utgangspunktet? Men det har vi allerede glemt, hun hadde jo en unnskyldning. For ikke å glemme, all den tiden som Bondevik-regjeringen kastet bort på å revidere samme forslag, om og om igjen til de fikk det igjenom stortinget. Etter det, ble det vel innført en begrensning for mindretalls-regjeringer?, men hva vet jeg. Er det noen som bryr seg? Tydeligvis ikke, når de stemmer samme som før. Da betyr det at vi har det bra, bedre kunne det ikke vært, for da hadde vi vel engasjert oss og stemt annerledes.

Thord

23.06.2011 kl.00:44

Et spennende felt dette, det åpner opp for så mange betraktninger om utseende. Det skal jeg ikke, bare fortelle en liten historie. Jeg begynte å bruke internett i 1991 og en venn introduserte meg til surfing. Jeg havnet da en gang inn på et sted der det ble fortalt blondevitser. Det medførte at jeg laget en og la ut der, jeg har sett den dukke opp av og til andre steder... here go:

"Hva må en blondine gjøre for å få mer IQ"

Svaret er som alle vet, hun må farge håret.

Det unike med denne vitsen er at den slår alle veier, og er således et godt eksempel på at IQ bør ikke bedømmes etter utseende.

Men vi må heller ikke lukke øynene for at et bedre utseende (etter den aktuelle dagens standart, har vært ulikt i kulturer opp gjennom tidene), at godt utseende er et aktivum.

meg selv

23.06.2011 kl.01:25

De 68% har samlet seg her tydeligvis. Gjeeeeeeeeesp....................................................................................................................................................................................................................................................................

hmmm

23.06.2011 kl.01:46

Linni Meister fan? IQ tester viser vel ikke sosial intelligens eller, for der mener jeg personlig hun scorer 0%.. Så en musikkvideo av henne engang, hvor alt fokus var sex og atter sex, de må jo ha ræva familieforhold alle disse jentene som lever av å vise kropp.. Alltid lurt på hvordan de kan tillate seg å blottlegge bakenden og puppene på riksdekkende tv, så foreldre og øvrig familie kan se det..

Hvem som er smart og ikke er selvsagt et definisjonspørsmål.. Men å ta plastisk operasjon er etter min mening ikke særlig smart og godt eksempel til etterfølge..

Er det etter din mening smart å bli kjendis for enhver pris? Eller leve opp til bimboidealet vi ser gjennom dagens glamourmodeller? Du kan redigere de fleste gjennomsnittelige damer til å se ut som de på forsiden av FHM i photoshop, men de fleste velger å ikke blottlegge seg. Om det gir deg penger og berømmelse, so what? det er egoisme og egenvinning, er det blitt alt for oss? Fredriksen døtrene som lever i en luksus de fleste av oss ikke tør drømme om viser seg altså å måtte ty til plastisk kirurgi, som for meg vitner om deprimerte mennesker med ræva selvtillit. Ikke selvtillit nok til å bære det ansiktet du ble gitt, bare trist. Kurt Nilsen sto i world idol og ble kalt stygg, og er like populær idag. Hvorfor er det slik at damer alltid må fikse seg? Hvor mange menn tar plastisk operasjon? LAngt færre.. Du støtter kvinner som bygger opp om et gammeldags og utdatert kvinnesyn..

Å være god er for meg å være smart, fremme en verden som idealiserer godhet og ekthet, ikke minst å få leve i den kroppen du ble født med.. Ikke det å bli kjendis for enhver pris eller å idealisere rundt å fikse på ett allerede godt nok utseende!

Quoc

23.06.2011 kl.02:08

Linni meister fan? der slutta jeg og lese resten av dine meninger..

Kari

23.06.2011 kl.05:47

Det jeg har lest av kritikk ang Fredriksen dødtrene, er når motepolitiet framstiller dem som superlekre og motebevisste. Hvor de blir hyllet for sin store skjønnhet og sin unike klessmak. Da får jeg vond smak i munnen... Jeg ser ingen personlig stil. Kun dyre klær. Samtidig som det blant journalister kan virke som om at bare man er rik nok, så er man vakker.

SØK

23.06.2011 kl.07:53

Det må vel gå an å mene at utseende og intelligens ikke henger sammen (hvordan skulle man kunne mene noe annet?) og samtidig mene at døtrene til Fredriksen er utrolig STYGGE med de leppene (fordi de ser ut som nebb ja, man får assosiasjoner til Donald Duck) - og at jeg, på samme måte som jeg (ja, jeg tør å innrømme det) forakter tykke mennesker, også forakter mennesker som gjør slike ting med kroppen sin.

Terese ~ doing art with love ~

23.06.2011 kl.08:43

IQ er vel og bra, men EQ (sosial intelligens) er på mange måter viktigere å beherske i livet.

Tommy

23.06.2011 kl.08:51

Det å score høyt på en mensa test er vel ikke ensbetydende med at du er smart, innteligent og tar de riktige avgjørelser så livet flyter av seg selv? Det at man sprøyter leppene fulle av Botox gjør deg vel ikke mer innteligent? Nei heller tvert i mot. Man må jo være litt uinnteligent i min verden for å gjøre noe slikt og jeg synes vel kanskje at akkurat du Kari Jackeson hadde vært riktig person til å ta fatt i dette tragiske fenomenet. Ja, jeg synes det ser for jævlig ut og når man stiller seg frem i offentligheten på denne måten som Fredriksen døtrene gjør her, så trenger de hjelp. Dette er en milliardindustri som har vokst frem skapt av motebransje og godt hjulpet av homsemiljøet. Ja, Jan Thomas du må må ta på deg noe av skylden for denne galskapen. Folk som gjør dette mot seg selv og i tillegg bruker masse penger på dette, i den tro at det får dem til å se vakre ut trenger hjelp. Vær sunn, spis sunt og vær snill mot kroppen så får man det bra med seg selv. Naturlig er best

Linni er smart

23.06.2011 kl.09:22

Mener bestemt å huske at Linni satt og gjettet seg frem på svarene i den nevnte iq testen som ble tatt live på radio med uttrykk som "Dette skjønner jeg ikke en drit av" og "hva er dette for no a lissom?" Jeg utelukker ikke at det var et spill for galleriet, meeeeen la oss være litt realistiske da.

fjollete mann

23.06.2011 kl.09:27

Her var det for mye seriøsitet.

Linni er best på video i Paris Hilton-stil :)

ana

23.06.2011 kl.09:44

Nå fikk du meg til å tenek, ikke så mye på kropp men dette med politikk. Jeg pleier å beskytte meg ved å si at jeg ikke er politisk...Ok, fom nå er det on! Politikk ja takk.

Grete

23.06.2011 kl.09:51

Jojo...men sånne lepper sender ut ett eller annet signal, da, spør du meg...

R.J

23.06.2011 kl.09:54

Hvordan skal jeg kunne føle meg bedre da, hvis jeg ikke kan rakke ned på mennesker? ;)

Jeg har en teori om at alle med luis vuitton bag har dårlig selvtillit. Det er klart at det ikke stemmer. Men, se på klisjé-jentene idag (alle vet om minst fem slike jenter.. platina blond, store pupper, stikkende sminket osv osv). Jeg kan være enig i at man ikke kan lese om personen er smart.. men selvtillitsnivå av det kan leses ganske tydelig i min mening.

Personlig ser jeg ingenting galt med kvinner som ønsker en oppstramming, fjerning av en greie, en strek som irriterer, en plagsom bart etc etc etc hvis det er ønskelig. Det handler om å bedre sitt jeg!... men klisje-jente handler om å bedre sitt ødelagte. Og i mine øyne blir det enda mer ødelagt.
For et innlegg Kari! Fantastisk!!! :-)

jonas maurstad skjebnesjonglør

23.06.2011 kl.11:23

Jeg har i grunn sett på deg som en shallow hopp og sprett dame, men dette innlegget gjør det tydelig for meg at du har mer å fare med:-) Meget velskrevet og inspirerende. Nu skal jeg minsann tillate meg et stort og rufsete skjegg:-)

23.06.2011 kl.11:26

så utrolig bra innlegg!! Og er enig i det du skriver, om at personligheten ikke kan dømmes etter utseendet. Tenk "Legally blond". Greit nok at det er film, men det er jo fakta også egentlig :P

Og ta til.eks "real houswifes of Orange County", der er det en jente på ca 25 som er forlovet med en over 70. Det første mange tenker da er "hun er ute etter pengene hans". Men da to venninner foreslo for henne at hun måtte skaffr deg rettigheter hvis han døde synes hun det rett og slett var upassende, og at hun ikke hadde penger i tankene, men derimot om han overlevde eller ikke. Der tror jeg nok mange fikk seg ett sjokk. Så du har absolutt helt rett i dette innlegget! : )

Anine

23.06.2011 kl.11:40

Har du ikke tenkt og ha et program igjen på tv3, der ungdommer kunne vær med for å forandre kostholdet, vekttap osv? :-)..

Har litt lyst å være med ;o

Johnny

23.06.2011 kl.11:52

Ironisk tittel på denne teksten, Kari. Dette er en mening på lik linje med alle andre meningsløse meningene folk har. Fortsett å skriv til du har noe bedre.

EvenJ

23.06.2011 kl.12:17

Til opplystning så er 108 vel innenfor standardavviket. Mensas RAVEN er laget etter følgende prinsipp: "IQ oppgis vanligvis som en score på en normalfordelt skala som har snitt og median på 100 og standardavvik på 15. Det innebærer at om lag 68 prosent av en normalbefolkning scorer mellom 85 og 115 og at om lag 96 prosent av en normalbefolkning scorer mellom 70 og 130."

Hvilket igjen innebærer at Linni scorer likt med 68% av befolkningen. Det er kanskje manglende intelligens på de som har skrevet artikkelen du lenker til eller manglende evne til å forstå testresultatene som er problemet?

bror

23.06.2011 kl.12:23

at det skal være nødvendig å spille på utseendet , eller bruke det som en strategi for å oppnå fordeler er vel i utgangspunktet ikke så bra . og de som helt bevisst gjør det kan sikkert være smarte , men de er også sleipe og manipulerende .

Mina

23.06.2011 kl.12:36

Beste innlegget du har postet! Liker deg mer og mer!

Millchen

23.06.2011 kl.12:56

Denne artikkelen kunne du vel egentlig spart deg for.....

1.Linni er ikke SMART selv om hun klarte å tippe seg til en høy skår på IQ-testen. Og hvis hun er så smart, hvorfor må hun på død og liv måtte overbevise folk om at hun er det? Andre trenger ikke å måtte overbevise noen som helst....

2.Hvis glamour-jenter er så smarte...Hvorfor må de utgi seg for å være så totalt tomme i hodet da? Og hva oppnår de med dette? Ergo er de vel ikke så smarte da..... Oppmerksomhetsyke er en annen ting. Lene A.Ø prøver nå å bli en "seriøs" person i media, men likevel henger bimbo-stempelet igjen på henne. Hvor smart var det å fremstille seg selv i media på den måten som hun gjorde i utgangspunktet?? (Lene A.Ø ser jo fantastisk ut slik hun er i dag!)

3. Og er egentlig jenter/gutter, damer/menn så smarte når de bare MÅ henge seg på utseendefikseringen istedet for å være individuell? Det er forskjell på å trene og holde seg sunn og frisk, enn å på død og liv måtte operere inn silikon her og der for at "alle andre gjør det, og trenden er slik". (OG media fremtiller verden som at den skal være slik! Mest mulig foran,ikke så mye i toppen)

4. Og hvorfor må noen dra frem ordet misunnelse eller jantelov med engang noen kritiserer? Kritikk har ingenting med noen av delene å gjøre. Sunn fornuft er ett bedre ord.

Er mange flere spørsmål angående dette.

Jeg dømmer ingen på utseende, men finner fort ut hvor de står når de åpner munnen. Og Linni er vel en av de som ikke burde åpne munnen. Mulig hun bare spiller slik, hva vet jeg, men hva oppnår hun med dette??? Hvor ligger poenget??

Du kommer lengst her i livet ved å være deg selv, ikke en dårlig kopi av andre. Mulig "dum og deilig"-utseende fungerer for deg akkurat her og nå, der og da. men hva gjør du når du blir eldre og ikke kan stille i FHM lengre??? Og det eneste du har satt deg inn i hele livet er neglelakk og hairextention?

Barn og unge får flere og flere av disse "skjønnhetsidealene" tredd nedover hodet, og hvor sunt er dette?? For fremtiden? Flere og flere foreldre er til og med med på å promotere sine kommende, se bare på foreldrene til VOE. Hvor sunt er dette?? Hva kommer hun til å tenke når hun er 30 år om det hun driver med nå?? Og hvor stor kommer skaden til å være?

Og til de som sier de ikke tar de i "fotformsko og foldeskjørt" seriøst: Det finnes tross alt en mellomting.

Mulig jeg har satt ting litt på spissen her, men utseendefiksering er og blir ett problem i 2011. Uansett. Og de med litt mer mellom øra skjønner at man ikke trenger å være noen andre enn akkurat seg selv, for å kunne klare seg i denne mer og mere gale verden. (Og dette trenger man ikke en MENSA eller IQ-test for å skjønne.)

fjollete mann

23.06.2011 kl.13:28

jaja. hvis linni meister hadde er så smart, så virker det litt snodig at hun ikke tjente mer enn 7000 i fjor

XL

23.06.2011 kl.13:38

Og dette kommer fra en kvinne som har gjort det stuerent å dømme alle overvektige?

Stein

23.06.2011 kl.13:52

Jeg tror du tar litt feil angående "grå" mus vs. de som er opptatt av utseende.

En som er fornøyd/bevisst på/med seg selv nyter nok sex bedre, sammen med andre, og tør slippe seg mere løs..! Det kan jo være derfor noen også tyr til silikon etc. for å bli tryggere på seg selv.

Det blir som å påstå at en som kjører sporty bil, og oppgraderer bilen sin med finere felger og polerer ofte, ikke er mere bil interessert enn han som gir helt faen i å vaske/ stelle den gamle rustholken sin....!

- Jeg vet ihvertfall hvem jeg hadde valgt, hadde jeg blitt bedt på biltur, med kjøringen i fokus..!

Ola Dunk

23.06.2011 kl.14:03

Hei.

Du og resten av bransjen har trent det norske folk i årevis. På den samme tiden har folk bare blitt fetere og latere. Hva tenker du om suksessraten din og bransjens?

Jeg tenker at dere er en gjeng vrøvlefanter som grafser i folks pengebøker. Har jeg rett?

Personlig er jeg i relativt god form. Og jeg gjør ikke annet enn å bruke naturen rundt meg. Helt gratis.

aida

23.06.2011 kl.15:09

kari du har så rett så rett.veldig bra skrevet

Kim

23.06.2011 kl.15:26

Okey. Er helt enig i at man ikke bør forhåndsdømme noen utifra klesstil og utseende. Allikevel kan jeg med hånda på hjertet si at jeg OFTE kan lese ting utifra utseende, klesstil og væremåte. Det fins selvfølgelig unntak, men ofte er dette indikatorer...

Henning

23.06.2011 kl.15:34

Kropp uttrykker først og fremst moral fremfor intelligens. Det er mer normalen at oppegående folk bryr seg om å gjøre det beste ut av sitt utsende enn ikke. Evnen til å lære og forstå er etter min mening en av de bedre indikatorene som sier noe om hvor oppegående den enkelte er.

Står man til disposisjon som en ressurs iforhold til en problemløsning et menneske må overkomme, for å oppnå noe (eks. ned 10kg i vekt) Og personen fremdeles virker like rådløs tross i at du over lengre tid har gitt n.n grunnlaget kunnskapsmessig. Så er ikke n.n å regne i min bok som noe spessielt over snittet intelligent.

For å bruke et bra eksempel fra mitt dagligliv::

Er selv en type-1 diabetiker. Enkelte skjønner eksempelvis forskjellen på type1 og 2 etter under 2min forelesning fra min side. Mens andre egentlig aldri skjønnner det uansett hvor mange timer jeg måtte bruke.

Er forøvrig veldig enig i dine filosofier og tilnærminger rundt det meste. Keep it up :)

Martin

23.06.2011 kl.15:36

Freakshow.

Jeg lurer på hvor mange menn som synes det er pent/sexy med unge jenter som har fikset det meste her og der. Når de begynner når de er knapt 20 år tenker jeg med gru hvordan de ser ut når de er 60 år. Sist så jeg Liza M. på G. Norton show. Uff og dobbel uff.

At du har topp karakterer fra Handelshøyskolen og BI er ingen garanti mot å fikse på utseendet. Jeg bare stirrer og synes det er "far out".

Nei, takke meg til søstrene Willams. De oser av sensualitet, men det vel ikke lenge til de fikser noe her og der. Med masse søvn, trening og sunn mat får du ett fint "naturlig" utseende og oser av selvtilfredshet. Jeg kan ikke huske å ha sett en jente som har fikset noe på de helsestudioene jeg har trenet på, men jeg trener jo ikke på Oslo Vest da.

Nils B

23.06.2011 kl.16:39

Vær så snill Kari, forklar oss hvordan du kan si at: "Man vet INGENTING om et menneske ved å se på klær, utseende eller hårsveis" når du selv har sagt, sitat: "Feite folk er late",

Elisabeth

23.06.2011 kl.17:07

Utrolig bra innlegg.. er så enig, så enig!

suilife

23.06.2011 kl.18:01

Hva betyr det at du ligger på 1.plass på "Pluss" på blogg.no? og at det står (10076%) bak navnet ditt?

Jeg har aldri skjønt hva den topplista er?? kan du være så snill å svare, så kanskje jeg endelig får vite det? TUSEN TAKK! ;)

og stå på, for du skriver utrolig bra!!

windysh

23.06.2011 kl.19:33

Jeg er enig. Alle mennesker vil alltid - underbevisst eller ei - dømme alt etter utseende. Men du har et stort poeng her.

Meg

23.06.2011 kl.20:55

Hørt om å kaste stein i glasshus, Kari? Du dømmer jo folk nord og ned fordi de er "feite".. Hva med å se litt på din egen innsikt når det gjelder fordommer?

Det er bare å innrømme; Du er ikke spesialist på hva du snakker om!

Mr. Hyde

23.06.2011 kl.21:09

Kari, vennligst forklar oss setningen din "Man vet INGENTING om et menneske ved å se på klær, utseende eller hårsveis", når du selv har sagt ordrett: "Feite folk er late",

Kristine

23.06.2011 kl.21:20

Det er mange her som sier at du kan dømme en person om den har masse silikon i leppene osv, men dere sier ikke bare det, dere legger også til stygge ord og kaller dem opp ( idioter osv) hva sier dette om DERES intelligens? dere mangler noe vitalt oppe i hjernen, og det er omsorg og forståelse. Dere er direkte frekke om dere kaller en person idiot pga mange plastiske operasjoner. Se på linni meister, hun har en iq på 68% eller hva det var høyere enn normalen. Det er også ei glamour modell i norge ( tror hun het alexandra eller noe) som ser ut som en dukke med store silikoner i puppene, hun er sykepleier og lever av å hjelpe andre.

Alle har sine problemer, ALLE, og om utseendet eller en trang til plastiske operasjoner er en person sitt problem, så har sikkert du noe som er like ille, bare at det ikke SYNES UTENPÅ.

At det kan være så mange dømmende kommentarer her inne. Jeg er selv bare 19 år, men jeg har faen meg iq nok til å ikke dømme andre på grunnlag av hva de velger å gjøre med utseendet sitt. Hvis du ikke klarer å dømme noen for hva de GJØR isteden for hvordan de ser UT, så har du et stort problem, og du er ingen god person.

Det er også en ting til jeg vil ta opp. Akkurat som folk som er imot homofili, jeg spør det samme spørsmålet til dere om til dem, hva har du med det å gjøre? SLUTT Å BLAND DERE.

Man kan fortelle mye ut ifra noen kommentarer her, som at det er noen her inne som har så lite å gjøre at de må blande seg opp i andres liv og valg.

Kanskje er de som gjør ville ting med utseendet sitt de mest frie og åpne personene? for dere andre her inne virker veldig trangsynte og kjedelige, og dere har tydeligvis mer følelser og frustrasjon INNI dere. De med masse plastiske operasjoner gjør "problemet" sitt om de evt har et, synlig. Jeg er veldig åpen for å høre hva dere har å si til deres eget utseende. Er du en bedre person fordi håret ditt er fint kammet og du har de nyeste klærne?

Så slutt å bland dere, slutt å bry dere så jævelig mye om andre, og tenk på hvordan dere selv er. Og aldri døm en person ut ifra utseende! for hadde vi ikke hatt speil her i verden så hadde ingen brydd seg og vi hadde alle kanskje vært likere.

23.06.2011 kl.21:29

kem i faen e du førr å bruk andre som eksempel?!

Tante

23.06.2011 kl.23:15

flott innlegg

JDBNSN

24.06.2011 kl.00:42

litt av noen lepper, haha

ineogane

24.06.2011 kl.01:01

Har du noen tips til to handball jenter som ønsker å få opp kondisen og flat mage?

Jadda...

24.06.2011 kl.07:14

Kristine.....19 år...... Trenger vel ikke si noe mer. Sett for mye Paradise Hotel du.

Naturlig er og blir penest,uansett!

24.06.2011 kl.07:22

Har man ett så stort problem med selvtillitten sin at man må fylle kroppen sin med all mulig slags drit, og legge ut nakenbilder av seg selv i mannfolkblad og på nettet for å "bygge" denne opp så har vi hjelp for dette: Psykolog

Tror nok mye henger i oppmerksomhetssyke, men finnes hjelp for dette også: Psykolog

Bente Nymoen

24.06.2011 kl.12:59

Kanonbra :) Vi er blitt så fokuserte på hvordan folk ser ut og dømmer der etter.

At Linni scoret bra på IQ test var vel et sjokk på mange.Jenta er ikke dum, hun vet hvordan hun skal komme seg oppover og frem.

Jeg glemmer ikke da jeg som Røde Kors medlem forsvarte Linni ovenfor RKkollegaer som hånte hennes deltagelse i Birken.Hun var tøff som prøvde synes jeg.Og dessuten vet jeg RK gutta digget å se henn i løypa;)

Når det gjelder livsstil og trening så er du et meget godt forbilde.Jeg prøver selv å bygge meg opp igjen til en balanset hverdag etter å ha vært langt nede energi messig.Skriver om min hverdag på blogg og har faktisk klart å inspirere andre blandt annet til å melde seg på kkmila. Men enkelte må bare sende lite gjennomtenkte kommentarer og håne det meste. Da jeg ikke er en toppidrettsutøver eller ser ut som en fitnessgudinne så har jeg visst ikke greie på hverken helse eller det å trene.Men jeg har det fint og kjenner på egen kropp at det nytter, så de får drive på:)

Hmmm...

24.06.2011 kl.13:31

Så klarte vel hu å lure til seg ett startnummer husker jeg rett. Ikke særlig populært, bare for at hu skulle promotere seg selv. "Her kommer jeeeeeg!!! Da må alle andre viiiikeee!"

Lurer på når a skal sykkle Birken også..... Burde heller melde seg på Ingalåmi. Så blir det ikke riktig så mange kilometer hun IKKE klarer.

Komme seg opp og frem???? Hvis du mener det å bli glamourmodell er yrket folk burde velge for å komme seg opp og frem, så håper jeg ikke du rådfører mange med yrkesvalg.....

Benny Hill

24.06.2011 kl.13:31

Dagens kvinner er ofte sykelig opptatt av utseendet, og da føler jeg som gutt ofte et det blir for dumt og overfladisk...

Nzuri Suit

24.06.2011 kl.13:39

Jeg selger en del jumpsuiter og maxikjoler på bloggen min om noen vil sjekke det ut. Hei forresten Kari! Du er veldig morsom å trene med ;)

Hmmm...

24.06.2011 kl.13:45

Benny Hill: :) :) ENIG! Godt en gutt sier noe slikt!:)

thecelebration

24.06.2011 kl.13:53

åh, nå skjønner jeg hvorfor du var en av mammas helter. Sett bort fra at du er opptatt av helse og slik som hun også var, så har utrolig mye mere også mellom øra. Mamma døde av kreft i fjor, men igjen du var en av hennes helter - ta det til deg! :-) Dette innlegget var knall bra!

Lisa

24.06.2011 kl.14:36

Man skal ikke dømme etter utseende. Det er helt riktig! Men er du den rette til å si det?

24.06.2011 kl.15:46

Stigs cribs way to MTV! http://www.youtube.com/watch?v=dlG68Hi644M&feature=player_embedded

Vanessa

24.06.2011 kl.17:27

Morsomt å lese kommentarene her - så hvis man fokuserer på utseende så betyr det at man ikke bruker tid på å lese bøker eller følge med på nyhetene? Hva er forskjellen på å utvikle intellektet og å utvikle/vedlikeholde/fokusere på helsen/utseendet? Det er ingen forskjell. Det er rimelig hyklersk å BERØMME folk som utvikler intellektet sitt, men samtidig fordømme de som vil forbedre kroppen/helsen.

Realisten: Og jo, det finnes mange med silikonpupper og sprettrumpe som jobber som leger og kirurger.

24.06.2011 kl.17:36

Denne må bare deles med folk !

http://www.youtube.com/watch?v=GsULclY5B3M

Frank

24.06.2011 kl.19:50

Som mann må jeg si at det ikke gjør noe om puppa er store :)

Men det gjør meg ikke noe om de er mindre heller, bare de er der... Og jeg bryr meg fanken om dama har sminke eller ikke, bare hu er oppegående. Og det er nok mange glamourmodeller som har mer mellom øra enn man skulle tro!

Uansett så synes jeg at man aldri skal dømme en bok etter coveret. Så da er spørsmålet her:

Hvem er mest intelligent? Glamourmodellen, som kler av seg for haugevis av mannfolk? Eller en som veier for mye og er søt og beskjeden og bare kler av seg for meg?

Valget er ikke så veldig vanskelig!

Celinn

24.06.2011 kl.20:44

- Vil du har flere lesere, på bloggen min finner du en nettside som du kan legge ut gratis shout, og lage gratis bruker!

vil ikke si;-)

24.06.2011 kl.21:49

Du mener jo så mye til enhver tid at det er plagsomt!

Sunnlavkarbo

24.06.2011 kl.22:59

Dere mener mye på alle disse kommentarene, og legger ut i det vide og det brede. Alle som vil ha store eller små pupper la nå de ha det... Om de vil ha store lepper hvorfor kan de ikke ha det? Har ikke alle rett på et liv vi alle skal respektere uansett bakgrunn små eller store. Vi har alle våre egne meninger, og hvis vi alle repekterte hverandre litt mer så kanskje våre etterkommere vil leve i litt mer fred.. Tenk på barna våre, våre etterkommere.

:)

24.06.2011 kl.23:40

Bra skrevet!

Jeg lurte på om en forbrenner mye av å hoppe på trampoline, og er det bra trening?

Vet du om noen forskjellige trenings-metoder som er bra å bruke på trampolinen?

Takk på forhånd :)

HurtigrutA

25.06.2011 kl.04:14

Dere i oslo liker ofte å kalle folk som ikke kommer fra den fine byen deres for bønder osv.Oslofolk er det største bøndene i hele norge. Oslo er Verdens molbohovedstad full av liksom- kjendiser og dopere(som "ikke" er dopere) som bruker halvparten av tiden på å sleike ryggen på noen som er høyere oppe i det sosiale molbokjendis/penge/makt hirearkiet deres.

Den andre halvparten av (fri)tiden bruker dere på å rakke ned på noen som er lavere eller noen som er høyere oppe i hirearkiet men som skiller seg ut på en slik måte at de kan "tas".Dermed kan den som har "tar" den som er høyere eller lavere dytte en person etpar hakk ned i hirearkiet til glede for resten av flokken.

For å sammenligne med dyreriket så er Oslo en by full av hyener og resten av Norges befolkning er elger..Kari virker ålreit nok.Ingen regel uten unntak.Eller så er hun innflytting fra en eller annen plass der hvor en elg fortsatt kan gå trygt uten å bli overfalt av en flokk hyener..

HurtigrutA

25.06.2011 kl.04:31

Dessuten er anne kat "schtøgg som faen"."Azzå"..Om fredriksen berta hadde tar 10 kilo silikon i leppa eller ingenting for den saks skyld så vil hun fortsatt være mye finere enn Anne Kat.

De eneste gangene anne kat får seg noe må være hvis en hann-hyene legger all stolthet til side og prøver å parre seg oppover i hirearkiet..

Trille

25.06.2011 kl.08:52

Bra innlegg, Kari. Det er sant som du sier; utseende sier ingenting om intelligensen til en person, og at alt er politikk - for det er virkelig det! :)

ida

25.06.2011 kl.11:00

Leah: Tusen takk for din kommentar- er det noen som har dømt mennesker etter hvordan de ser ut er det Kari. Snakk om å sette fete mennesker i bås. Jeg satt en gang sammen med i deg i et fly, Kari, hvorpå du sier til ditt reisefølge når vi står i midtgangen å venter på å gå ut; Sjekk den feite mannen, han hadde hatt godt av å fått rompa ut av stolen og ut på tur. Sitter sikkert å putter i seg søtsaker! Hva vet du om det Kari? Da syns jeg heller du skulle kakket han på skuldra å spurt om han er innaktiv og søtmoms før du uttaler deg om saken. Jeg mister repekt for mennesker som kan snakke slikt om andre.

25.06.2011 kl.14:37

Ida: Her fikk nok informasjonen som gjør at vi mistet akkurat siste rest av respekt for dama!

Det er jo helt forkastelig! Aldri i verden om jeg skal bruke en krone mer på dvder og bøker på Kari, hvertfall.

myruin

25.06.2011 kl.20:13

Hørt om å kaste stein i glasshus, Kari? Du dømmer jo folk nord og ned fordi de er "feite".. Hva med å se litt på din egen innsikt når det gjelder fordommer?

Kari, vennligst forklar oss setningen din "Man vet INGENTING om et menneske ved å se på klær, utseende eller hårsveis", når du selv har sagt ordrett: "Feite folk er late",

Lurer også på dette, og håper virkelig du har tid/lyst/mulighet til å svare!!

Guro

25.06.2011 kl.23:30

Hei kult blogg, ps er på ferie med en i familien din tror det er onkelen din^^

tobiask

25.06.2011 kl.23:34

fiiiiiiiin blogg!

Aaron

26.06.2011 kl.09:11

Goldie Hawn was very talented in 'Butterflies are Free' an incredibly sweet love story, her characters are often very 'down-to-earth' and real and have no pretense or arrogance, and so endearing to the audience#

I must agree with the politics# You see, here everything was easy and rich for decades after WW II, citizens got lazy, apathetic, and indifferent and now like 50 percent don't even vote, WTF?! And so we have declined into basically a plutocracy, with no campaign finance reform, it is now simply : most money = victory, which guarantees corruption and plutocratic alliances. But the wisest thing I heard from a wealthy European was, 'I don't want to be a rich man living in a poor country' and this will be the problem for the wealthy here, that the quality of life will decline for everyone, and indeed it has.

Mimmi

01.07.2011 kl.22:57

Faktisk, så får man vite ganske mye om et menneske bare ved å se på klær, sminke og slike ytre ting! Jeg mener nå i alle fall har det sier ganske mye om en person som har lepper og pupper proppfulle av silikon, og tror det er ganske mange som er enig med meg der!

L

02.07.2011 kl.09:30

Dont quit your dayjob Kari!

Fishis

06.07.2011 kl.22:00

-ÄT MER FISK www.bloggfisken.blogg.se ;)

missharmony

11.07.2011 kl.23:28

Bra innlegg! Engasjerende!

Skriv en ny kommentar

hits