KISS: Keep It Safe and Simple!

Jepp, s enkelt kan det gjre: En fot foran den andre - og gjenta igjen og igjen og igjen og igjen.
DU har sikkert ftt med deg en del artikler om at nordmenn trener mer enn noen gang (vel, har medlemskap i hvert fall) men samtidig blir befolkningen tjukkere og tjukkere. Hmmm... Kan fortelle at folk var ikke s sporty i gamle dager, det var bare det at om hverdagen skulle g i hop mtte man b-e-v-e-g-e seg. Det aller beste er kanskje det at g er verdensmest effektivelykkepille! Om du er deppa er du mange % mindre deppa etter ha gtt litt. Og bivirkningene er at formen blir bedre! Det kan vi leve med, eller hva?

Det trenger ikke formlsls tur. G i butikken med trillebag eller sekk, g p besk, g til neste bussholdeplass, ja, og alt det der du har hrt fr.

S - om du vil gjre noe bra for deg selv, bde for helsen og velvret er det s enkelt som at kan G istedenfor KJRE. Jada, jada, jeg vet at det ikke alltid er s enkelt, men om du skjerper inn litt p bilbruken er det jo mye mer enn om du ikke gjr noen endring!

Og s er det snn da at som et ledd i en friskere planet ville jo f eks 15-20% mindre bilkjring gjre en stor forskjell!



Stikkord:

2 kommentarer

Margrete

23.01.2013 kl.08:02

S sant s sant. Det hjelper lite med 1 time p treningssenteret om man sitter benka forran TVen resten av dagen. Tror mange undervurderer hverdagsmosjonen. Men mye tyder p at man forbrenner flere kalorier av vre aktiv i korte perioder gjennom hele dagen enn om man samler alt til en kt. Alts; g til jobb og skole, reis deg opp og ta noen pushups innimellom kontortiden og ikke sitt time etter time p rumpa, men ta pauser med korte gturer. Ntidens vrste fiende er total inaktivitet, og det skal s lite til for gjre noe med det :)

Tove ( Balansert Ernring )

23.01.2013 kl.11:34

Enig med deg . Ut g , oppdag alt det flotte der ute som gjr deg glad . Fortell om det til andre og vips en positiv effekt fra et enkelt utgangspunkt .

Skriv en ny kommentar

hits