Dans oppå bordet!

Du har kanskje fått med deg at jeg anbefaler å sette på musikk og danse for å få opp piffen etter middag? Jeg tipper jeg ikke er alene om å føle meg halvkomatøs etter middag i mørketiden. Å ikke spise for store porsjoner hjelper på overskuddet, men likevel?. Det føles som om dagen er slutt og alt annet enn å krype i hi virker som en påkjenning. Da er det på med musikken og danse i vei! Det skal ikke mer enn noen minutter til før du føler deg like forfrisket som etter en dusj!

I mine foreldres generasjon var det helt vanlig å ha dans i middagsselskap. Nå er det ganske uvanlig. Man blir heller sittende å drikke vin og skravle. Vel, det er kanskje på tide å gjeninnføre dansegleden. Det er bare å lage seg et soundtrack og ha det klart!

Det er nemlig slik at i tillegg til at det er gøy og livsbejaende er det supersunt i forhold til det å regulere blodsukkerkurvene! Sjekk denne artikkelen og la deg inspirere!

Det er mange andre ting man kan gjøre for å få seg litt aktivitet etter mat: tur, sykkel, husvask, hva som helst egentlig - som ikke innebærer å sette seg til ro.
Ooooops - jeg har jo akkurat spist formiddagsmat! NÅ går jeg meg en liten tur. hadet'a!


Vi gikk på by'n og danset etter middag!

(Fra trimtur til Miami i høst. Flere tim & spaturer HER)

 

 

 

Stikkord:

7 kommentarer

PinkLadyXoXo

30.01.2013 kl.11:03

Takk for bra tips :D

Jeg elsker å danse :D

damestuff

30.01.2013 kl.12:01

Så smart :-) Må prøves...... kan jo sette på Salza-musikk i mens en dansende rydder av bordet. Da få en ryddet og samtidig rørt litt ekstra på seg. hi, hi :-)

Tove ( Balansert Ernæring )

30.01.2013 kl.15:06

Dans er moro og en fin aktivitet . Bruker aktivt musikk også som " åndelig føde " som gjør at du bare koser deg og nyter . Musikk er god mat med få kalorier .

roykesluttminutt

30.01.2013 kl.17:47

Jaaaaaaaaaaa!!!! Musikk og bevegelse!!

matgladilavkarbo

30.01.2013 kl.23:27

Dans og musikk er balsam for sjelen og energi til kroppen ;) Let`s dance ;)

Lise

06.02.2013 kl.08:06

Heihei.. :)

jeg trenger litt ekspert tips, og håper på svar! :)

jeg er medfødt med en skade i foten som jør att jeg ikke kan vere så aktiv som jeg ønsker, da mener jeg, gå, jogge, springe osv.

jeg har også skjev ankel så jeg går ikke riktig på foten, mer på siden så jeg for også trykkskader som jør vondt, og kan derfor ikke stå så lenge om gangen heller. det blir igjen overbelastning på den andre foten som er helt frisk!

Jeg trenger tips til trening som hjelper meg ned i vekt.

Sykkling har jeg prøvd, men jeg synnes det blit så kjedelig i lengden.

det må da finnes andre trenings øvelser som kan passe for meg?

og til sist,, Måltid, jeg er ekstremt kresen, tror jeg skulle ha ett kalori inntak på 1300..

problemet er ikke at jeg spiser over det, men heller for lite, er det virkelig nødvending å spise akuratt så og så mye?!

Ha en fin dag :)

Miriam

21.02.2013 kl.21:17

Hei!

Mitt navn er Miriam Røseth, og jeg har utrolig lyst på en utdanning innenfor ernæring/trening!

Nå skal jeg ta bachelor i ernæring på Bjørknes Høyskole, men har du noen tips videre i utdanningen? Tenker innenfor fysisk aktivitet. Hadde satt stor pris på det :-)

Ser du holder foredrag også! Skulle gjerne hvert på et av dine!

Hilsen en "stor fan" hehe :-)

Skriv en ny kommentar

hits