TV2's mest populære!

Ho-ho, litt frekk overskrift, jeg vet. det var bare for å få oppmerksomheten din! Vi trener organisert som aldri før, men lkevel er vi mindre aktive. Ingen nyhetsbombe at vi sitter mye både på jobb og på fritiden, men det finnes unntak. En av de jeg kjenner som virkelig er i vigør er en av TV2's mest populære menn! Hvilken programleder spør du? Å, nei - en av de mest populære er selvsagt vaktmester Einar! Det er jo han & laget som holder alt i orden! 

Einar er ingen jogger eller den som sliter ut trimrommet på jobben, men det er få som beveger seg mer enn han! Da jeg var innom for et par dager siden (da var klokken 13.40) var det fremdeles noen timer igjen på jobb for ham. Og likevel var han oppe i nesten 8.000 skritt. Han mente det selv det var en rolig dag. Det er ikke uvanlig for ham med over 15.000 skritt i løpet av en arbeidsdag. Etter juleferie og et par daffe måneder på sofaen mente han at nå er det på tide å sette inn ekstra innsatsen på fritiden også. Det er det nok mange som kjenner seg igjen i!

Løping/jogging er veldig populært og får mye spalteplass, men å GÅ er fremdeles god og effektiv trim som enkelt kombineres med noe sosialt. Ikke la løpepresset få deg til å tro at det å gå er underlegent. Det er supert! 

Med jevne mellomrom har bedrifter kampanjer for å få medarbeiderne til å gå mer. Det er ikke like enkelt å "få" skritt slik som for Einar som har en jobb som gjør at han går mye i løpet av en dag, men ved å bruke en skritt-teller får du i alle fall et realistisk bilde av hvor mange skritt du har i bena i løpet av dagen og det kan hjelpe på motivasjonen til å supplere med noen flere på fritiden. Om målet er 10.000 skritt per dag og du ser på telleren etter middag og du mangler bare 2.000 skritt for å nå målet kan det kanskje motivere deg til en liten kveldstur?  Er du bare oppe i 3-4000 skritt per dag vil jeg ikke anbefale å sette et mål på 10.000 med en gang, men heller øke gradvis over tid. 

I ganske mange yrkesgrupper vil nok en skritt-teller gi positive overraskelser. Er du syke/hjelpepleier, servitør, renholder  for eksempel får du ganskae sikkert mange skritt i løpet av en dag. Og hvert skritt teller!

Einar er en av de du trimmer sammen med i DVD'en som er en del av JANUARTILBUDET i nettbutikken (du sparer kr 548.-)
Å trimme hjemme er en smart og effektiv måte å få inn mer bevegelse i kroppen (og er veldig bra for toppen). 

 




#tv2
#skritteller 
#walking
#trimmedkari
#trening
#sprekere 

 

 

4 kommentarer

Iris

17.01.2014 kl.18:37

Hei Kari! Du er vel kansje den beste å spørre. Jeg har lurt på dette lenge!

1. Er det d samme hva man spiser så lenge man spiser kaloriunderskudd (for å gå ned i vekt) i teorien altså.

2. Gjør trening slik at man nuller ut kaloriene man spiser? Og hvis man trener mer enn man spiser den dagen, så går man i kaloriunderskudd og man går ned?

Plumber.no

18.01.2014 kl.21:04

My man!

Lisbeth

23.02.2014 kl.16:12

Så artig at det er en "vanlig" mann i gata som gikk av med den seieren!!!

Det at hvert skritt teller er jammen sant!!

Jeg jobber som PT og servitør, og deter ingen tvil om at der i restauranten jeg går de fleste meterene på en dag!!

Kari Jaquesson

09.03.2014 kl.11:45

Iris:
1) Ja - i teorien, men om man spiser veldig lite og dårlig vil det gå veldig utover helsen. Så det er altså i TEORIEN.
2) Vet ikke hva du mener med "nulle ut". Men å øke aktivitetsnivået er et smart tillegg til kostregulering for å gå ned i vekt. Både fordi man forbrenner ekstra og fordi man får et overskudd som gjør det lettere å velge smart på kostfronten. Noe trening øker også muskelmassen slik at forbreningen er høyere både mens man er i bevegelse og når man sitter i ro.

Skriv en ny kommentar

hits